سامسونگ راهکاری برای تعبیه‌ی چند نوع حافظه روی یک تراشه معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ راهکاری برای ساخت حافظه‌ معرفی کرده است که به‌طور خلاصه، اجازه می‌دهد حافظه‌های UFS 3.1 و LPDDR5 روی یک تراشه قرار بگیرند.
تبلیغات

در میان شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری می‌توان سامسونگ را یکی از پیشروها دانست که در زمینه‌های مختلف از جمله تولید حافظه‌ و صفحه‌نمایش توانسته است گوی سبقت را از رقبای خود برباید. شرکت کره‌ای همواره تلاش کرده است با ارائه‌ی روش‌های جدید به بهبود عملکرد محصولات خود کمک کند. به گزارش GSMArena، سامسونگ راهکار جالبی برای ادغام انواع حافظه‌ و قرار گرفتنشان روی یک تراشه ارائه داده است.

در روشی که سامسونگ معرفی کرده است، امکان قرار گرفتن حافظه‌های UFS 3.1 و LPDDR5 روی یک تراشه فراهم می‌شود. به این روش «LPDDR5 UFS-based multichip package» یا به‌طور خلاصه‌تر LPDDR5 uMCP می‌گویند. سران شرکت کره‌ای مدعی شده‌اند با استفاده از راهکار می‌توان شرایطی فراهم کرد که محصولی میان‌رده بتواند عملکردی در حد دستگاهی با مشخصات سخت‌افزاری بالارده یا به‌اصطلاح پرچم‌دار داشته باشد.

سامسونگ در توضیح عملکرد دستگاه‌های مجهز به حافظه‌ی LPDDR5 uMCP توضیح می‌دهد که چنین محصولاتی قادر خواهند بود حتی با مشخصات سخت‌افزار پایین‌رده، تجربه‌ای ایده‌آل در اجرای بازی‌، استریم محتوا و همچنین اجرای محتوای واقعیت ترکیبی داشته باشند. دستاورد سامسونگ به شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند یا گجت‌های دیگر اجازه می‌دهد محصولاتشان را به لطف ساده‌تر شدن معماری داخلی دستگاه، ارزان‌تر و سریع‌تر بسازند.

از نظر فنی، LPDDR5 uMCP می‌تواند به افزایش ۵۰ درصدی عملکرد DRAM و برای مثال، رسیدن ۱۷ گیگابیت بر ثانیه به ۲۵ گیگابیت بر ثانیه کمک کند. عملکرد حافظه‌ی فلش NAND نیز دو برابر می‌شود و برای مثال در مقایسه با عملکرد حافظه‌ی UFS 2.2 (مبتنی بر LPDDR4H) از ۱٫۵ گیگابایت بر ثانیه، به ۳ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. حافظه‌های LPDDR5 uMCP از نظر ابعاد نیز بسیار کوچک‌تر می‌شوند و ۱۱٫۵ در ۱۳ میلی‌متر فضا اشغال می‌کنند.

کوچک‌تر شدن ابعاد حافظه‌ می‌تواند فضای بیشتری برای قطعات دیگر داخل دستگاه باز کند. در واقع شرکت‌های سازنده می‌توانند از فضای آزادشده برای استفاده از حسگرها، تراشه‌های مختلف یا موارد دیگر استفاده کنند. محصولات مجهز به حافظه‌ی LPDDR5 uMCP می‌توانند از ظرفیت DRAM بین ۶ تا ۱۲ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی بین ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت برخوردار شوند.

به گفته‌ی سامسونگ، چندین شرکت سازنده‌ی گوشی هوشمند در فرایند آزمایش LPDDR5 uMCP  شرکت داشته‌اند و انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده اولین محصولات مجهز به حافظه‌های LPDDR5 uMCP معرفی و روانه‌ی بازار شوند. هنوز نام محصولات مجهز به حافظه‌های جدید سامسونگ مشخص نشده است و نمی‌دانیم کدام‌یک از شرکت‌ها با سامسونگ در فرایند آزمایش حافظه‌های جدید همکاری داشته‌اند.

با توجه به گفته‌های سران شرکت کره‌ای انتظار می‌رود با شروع فصل تابستان محصولاتی معرفی شوند که از حافظه‌ی LPDDR5 uMCP استفاده می‌کنند. نظر شما کاربران زومیت در مورد راهکار سامسونگ برای قرار دادن انواع حافظه‌ روی یک تراشه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات