پیکسل 6 از پردازنده‌ی گرافیکی گلکسی اس 21 استفاده خواهد کرد

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
سرنخ‌هایی وجود دارد که تراشه‌ی موجود در پیکسل 6 گوگل مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی مشابه با مدل موجود در نسخه جهانی گلکسی اس 21 سامسونگ خواهد بود.
تبلیغات

چندی پیش خبری منتشر شد که گوگل در گوشی‌های هوشمند سری جدید پیکسل ۶ از تراشه‌ای اختصاصی استفاده می‌کند که وایت چپل نام دارد. بعدها گزارش دیگری در فضای مجازی قرار گرفت که وایت چپل از نظر توان پردازشی در حد اسنپدراگون ۸۷۰ است و درواقع تراشه‌ای بالارده محسوب می‌شود.

با این حال بسیاری از مشخصات سخت‌افزاری تراشه‌ی وایت چپل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که برای مثال می‌توان به مشخصات پردازنده‌ی اصلی و پردازنده‌ی گرافیکی اشاره کرد. حال، سایت خبری AndroidAuthority گزارشی منتشر کرده که اشاراتی به پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌ی وایت چپل دارد. 

اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهند که وایت چپل از پردازنده‌ی گرافیکی Mali G78 استفاده می‌کند که توسط شرکت آرم ساخته شده و در محصولاتی ازجمله تراشه‌ی اکسینوس ۲۱۰۰ سامسونگ یا تراشه‌ی موجود در میت ایکس ۲ هواوی به کار گرفته می‌شود. چنین اطلاعاتی بار دیگر تأیید می‌کند که سری پیکسل ۶ برخلاف مدل‌های پیشین که میان‌رده بودند از سخت‌افزاری بالارده استفاده خواهد کرد.

پیکسل ۵، آخرین محصول گوگل، با تراشه‌‌ی اسنپدراگون 765G روانه‌ی بازار شد که پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۲۰ را یدک می‌کشید. باید در نظر داشت که امکان شخصی‌سازی پردازنده‌های گرافیکی آرم وجود دارد. درواقع گوگل می‌تواند تعداد هسته‌های پردازنده‌ی مورد استفاده در تراشه‌ی وایت چپل را تغییر دهد. در حال حاضر پردازنده‌ی گرافیکی موجود در اکسینوس ۲۱۰۰ که در گلکسی اس ۲۱ استفاده شد از ۱۴ هسته برخوردار است، اما گوگل می‌تواند تعداد هسته‌ها را افزایش داده و به ۲۴ هسته برساند.

با درنظرگرفتن شایعات و حواشی مرتبط با وایت چپل می‌توان گفت که سطح انتظارات از گوشی‌های هوشمند پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو افزایش یافته است و گوگل می‌تواند با معرفی محصولاتی مجهز به سخت‌افزار توانمند و طراحی ظاهری زیبا، موقعیت خود در بازار تلفن‌های هوشمند را تغییر داده و جایگاه بهتری را به دست آورد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات