تراشه دایمنسیتی ۱۲۰۰ از اسنپدراگون ۸۶۵ توانمندتر است

پنج‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
درصورت صحت شایعات، دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک ازنظر توان محاسباتی بین دو تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و ۸۸۸ قرار می‌گیرد.
تبلیغات

مدتی است که شایعات به مدلی جدید از تراشه‌های سری دایمسیتی مدیاتک اشاره می‌کنند؛ تراشه‌ای که درواقع پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ شرکت مدیاتک محسوب می‌شود و حتی در محصولاتی ازجمله ردمی کی ۴۰ اولترا شیائومی استفاده خواهد شد.

خبرگزاری GSMArena گزارش جدیدی منتشر کرده که بار‌دیگر وجود چنین تراشه‌ای را تأیید و به این موضوع اشاره می‌کند که دایمنسیتی ۱۲۰۰ از‌نظر محاسباتی توانمندتر از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام خواهد بود. درواقع، گزارش‌ها نشان می‌دهد تراشه پرچم‌دار مدیاتک ازنظر توان عملیاتی در میان دو تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و ۸۸۸ قرار می‌گیرد. بااین‌حال برای مطمئن‌شدن از چنین موضوعی باید تا زمان معرفی دایمنسیتی ۱۲۰۰ و سپس انتشار بنچمارک‌های منتسب به آن صبر کرد.

چنین اطلاعاتی را افشاگری چینی در فضای مجازی قرار داده و مدعی شده است که توانسته به مشخصات سخت‌افزاری دایمنسیتی ۱۲۰۰ دست یابد. به‌گفته وی، پرچم‌دار مدیاتک از پردازنده‌ای استفاده می‌کند که در‌مقایسه‌با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵، هسته‌های آن در فرکانس بیشتری قرار دارند.

علاوه‌بر‌این، دایمنسیتی ۱۲۰۰ در‌مقایسه‌با مدل دایمسیتی ۱۰۰۰ از ISP توانمندتری استفاده می‌کند؛ به‌نحوی‌که می‌تواند از دوربینی با مشخصات سخت‌افزاری پیچیده‌تری پشتیبانی می‌کند. همچنین، عملکرد مودم به‌کاررفته در دایمسیتی ۱۲۰۰ در زمینه پوشش ارتباطات نوین 5G بهتر است. بااین‌حال، توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نشده و دقیقا نمی‌دانیم محصولات مجهز به تراشه جدید مدیاتک از چه دوربین‌هایی می‌توانند استفاده کنند.

درهرصورت، پرسش‌های بسیاری درباره تراشه دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک وجود دارد که البته انتظار می‌رود ۲۰ ژانویه (۱ بهمن) با برگزاری کنفرانس خبری مدیاتک و رونمایی تراشه‌های جدید این شرکت پاسخ داده شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات