سامسونگ ۲۳ دی رویدادی برای رونمایی تراشه‌ اگزینوس ۲۱۰۰ برگزار می‌کند

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
انتظار می‌رود طی رویداد سامسونگ، تراشه‌ مورد استفاده در سری گوشی هوشمند گلکسی اس 21 معرفی شود.
تبلیغات

چندی پیش سامسونگ تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ را معرفی کرد؛ تراشه‌ای که از نظر توان سخت‌افزاری در سطح مدل‌های میان‌رده‌ی پریمیوم قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود محصولات مختلفی مجهز به اگزینوس ۱۰۸۰ در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شوند. با وجود ویژگی‌هایی که اگزینوس ۱۰۸۰ دارد؛ اما مهم‌ترین تراشه جدید سامسونگ محسوب نمی‌شود.

شرکت کره‌ای تراشه دیگری نیز در دست ساخت دارد که قرار است در نسخه بین‌المللی سری گلکسی اس ۲۱ استفاده شود. درحالی‌که اطلاعات بسیار کمی در مورد تراشه‌ی بالارده سامسونگ در فضای مجازی منتشر شده است؛ اما شرکت کره‌ای تیزری از برگزاری رویدادی منتشر کرده که طی آن تراشه‌های جدید سری اگزینوس به احتمال فراوان، مدل بالارده مورد استفاده در سری گلکسی اس ۲۱ معرفی خواهند شد.

رویداد اگزینوس در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۳ دی ۹۹) برگزار خواهد شد و پس از دو روز شاهد برگزاری رویداد دیگری خواهیم بود که طی آن محصولاتی ازجمله سری جدید گلکسی اس ۲۱ و ایرباد گلکسی بادز پرو معرفی می‌شوند. تراشه‌ای که گفته می‌شود در پرچم‌داران نسل بعدی سامسونگ استفاده خواهد شد، اگزینوس ۲۱۰۰ نام دارد که از نظر توان محاسباتی در سطح اسنپدراگون ۸۸۸ قرار دارد.

این موضوع در بنچمارک‌های مختلف نیز نشان داده شده و محصولات مجهز به دو تراشه‌ی مذکور توانسته‌اند امتیازهایی با اختلاف بسیار کم کسب کنند. رونمایی تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ پیش از معرفی سری گلکسی اس ۲۱ کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا شرکت کره‌ای می‌خواهد رویداد ۲۵ دی را به‌طور کامل روی معرفی سری گلکسی اس ۲۱ متمرکز شود.

در مورد سری گلکسی اس ۲۱ تاکنون شایعات مختلفی منتشر شده که هریک هیجان برگزاری رویداد را افزایش می‌دهد. در برخی خبرها گفته شده که حداقل یکی از مدل‌های سری گلکسی اس ۲۱ ویژگی‌هایی شبیه به سری گلکسی نوت دارد که احتمالا به برخورداری از قلم لمسی اشاره می‌شود. از طرفی گزارش‌ها از دوربینی بسیار پیشرفته‌تر از مدل‌های موجود در بازار خبر داده‌اند که در مدل گلکسی اس ۲۱ اولترا استفاده خواهد شد.

تمامی شایعات در ۲۵ دی پاسخ داده می‌شوند و باید تا زمان رونمایی سری گلکسی اس ۲۱ صبر کرد. بااین‌حال، اطلاعاتی که در مورد تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ داریم به استفاده پردازنده آن از هسته‌های کرتکس ایکس ۱ و کرتکس A78 اشاره دارند. برای پردازش اطلاعات گرافیکی نیز پردازنده گرافیکی Mali-G78 شرکت آرم در نظر گرفته شده است.

پردازنده موجود در تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ از هشت هسته استفاده می‌کند که به سه خوشه تقسیم می‌شوند. خوشه اول را یک هسته با فرکانس ۲/۹ گیگاهرتز تشکیل می‌دهد و در خوشه دوم نیز سه هسته با فرکانس ۲/۸ قرار گرفته‌اند. خوشه سوم نیز که شامل چهار هسته با فرکانس ۲/۴ گیگاهرتز می‌شود برای انجام کارهای سبک در نظر گرفته شده است. اگزینوس ۲۱۰۰ قادر به فیلمبرداری در رزولوشن 8K نیز خواهد بود و نسبت به نسل پیشین خود انرژی به‌مراتب کمتری مصرف می‌کند.

تیزر رونمایی سامسونگ اگزینوس 2100
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات