کوالکام از تراشه اسنپدراگون 678 رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اسنپدراگون ۶۷۸ درواقع مدلی بهبودیافته از اسنپدراگون ۶۷۵ است که در سال ۲۰۱۸ برای استفاده در محصولات میان‌رده معرفی شد.
تبلیغات

کوالکام برای گجت‌های قابل حمل در رده‌های مختلف سخت‌افزاری، پردازنده‌هایی با تنوع در توان محاسباتی و ویژگی‌هایی از جمله پشتیبانی از دوربین‌هایی با مشخصات خاص یا صفحه‌نمایشی با رزولوشن‌های مختلف تولید می‌کند.

در کنار سری ۸ که برای پرچم‌داران توسعه داده می‌شوند، شرکت آمریکایی دو سری ۶ و ۷ را برای محصولات میان‌رده در نظر گرفته است. در سال ۲۰۱۸ کوالکام اسنپدراگون ۶۷۵ را معرفی کرد؛ تراشه‌ای که در محصولات محبوبی مانند شیائومی ردمی نوت ۷ پرو استفاده شد.

حال کوالکام جانشینی برای اسنپدراگون ۶۷۵ به نام اسنپدراگون ۶۷۸ معرفی کرده که درواقع نسخه‌ای به‌روزشده از تراشه قبلی است. اسنپدراگون ۶۷۸ می‌تواند از دوربینی با مشخصات به‌مراتب بهتر پشتیبانی کند و در کنار پردازنده‌ای با توان محاسباتی بیشتر، همچنان کم‌مصرف باقی بماند.

کوالکام برای تولید اسنپدراگون ۶۷۸ از لیتوگرافی ۱۱ نانومتری LLP استفاده کرده است که در مدل پیشین به کار گرفته شده بود. در این پردازنده از همان هسته‌های کورتکس A76 اسنپدراگون ۶۷۵ استفاده شده است؛ اما فرکانس هسته‌ها از ۲ گیگاهرتز به ۲٫۲ گیگاهرتز می‌رسد. برای پردازنده گرافیکی از آدرنو ۶۱۲ البته با ارتقای محاسباتی استفاده می‌شود.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری اسنپدراگون ۶۷۸ می‌توان به برخورداری از Spectra 250L ISP، مودم X12 LTE و Hexagon 685 DSP اشاره کرد. تراشه جدید کوالکام از صفحه‌نمایش با رزولوشن ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با رنگ‌های ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند. شرکت‌های سازنده می‌توانند از دوربین اصلی تا سقف رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی تا سقف رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی و امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 4K در ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه استفاده کنند. برای ضبط فیلم با این مشخصات از کدک HEVC استفاده می‌شود.

متأسفانه هنوز مشخص نیست چه محصولاتی در آینده مجهز به تراشه اسنپدراگون ۶۷۸ خواهند شد؛ اما انتظار می‌رود با آغاز سال ۲۰۲۱ شاهد معرفی گوشی‌های هوشمندی باشیم که از جدیدترین تراشه میان‌رده کوالکام قدرت می‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات