کوالکام: پردازنده M1 به پیش‌برد صنعت کامپیوتر کمک خواهد کرد

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در مصاحبه‌ی جدیدی پردازنده‌ی M1 را تحسین کرده و گفته است مهاجرت اپل به پردازنده‌های آرم به پیش‌برد کل صنعت کمک خواهد کرد.
تبلیغات

چندی پیش، اپل اولین محموله‌ی کامپیوترهای مک را با پردازنده‌ی اختصاصی M1 راهی بازار کرد. غول فناوری کوپرتینو بعد از پانزده سال استفاده از پردازنده‌های اینتل، معماری x86 را کنار گذاشته و اولین‌بار پردازنده‌ای با معماری ARM64 را در بطن مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی جای داده است؛ تغییر بسیار بزرگی که مدتی است به خبر اصلی این صنعت تبدیل شده است. حال کوالکام، رقیب سابق و شریک تجاری کنونی، از مهاجرت اپل به پردازنده‌های آرم به‌عنوان حرکت مثبتی یاد کرده است.

اپل و کوالکام مدت زیادی درگیر جنگ حقوقی بر سر صدور مجوزهای مودم ارتباطی آیفون‌ها بوده‌اند؛ اما اکنون کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، معرفی پردازنده‌ی M1 را تحسین و در مصاحبه‌ای اختصاصی در پادکست وب‌سایت The Verge، خاطرنشان کرده است که موفقیت پردازنده‌ی M1 باورهای کوالکام را در آینده‌ی محاسبات تأیید می‌کند. او می‌گوید:

یکی از نکات جالب درباره‌ی پردازنده‌ی M1، نوع نگاه ما به آن است و از معرفی‌اش بسیار راضی و خوشحال هستیم. این امر اساسا اعتقادات ما مبنی‌بر ارائه‌ی تجربه‌ی کامپیوتر برای کاربران موبایل را تأیید می‌کند.

مدیرعامل کوالکام درادامه تأکید می‌کند که انتقال کامپیوترهای مک به پردازنده‌های مبتنی‌بر آرم به پیش‌برد کل صنعت کمک می‌کند و از قرار معلوم، کوالکام با استفاده از پردازنده‌های خود می‌تواند در رقابت با اپل سهم بزرگی از تولید کامپیوترهای نسل آینده‌ی ویندوزی مبتنی‌بر معماری آرم را دراختیار داشته باشد. آمون بیان می‌کند:

هنگام مهاجرت اپل، مشاهده کردید که اکوسیستم فعال و در حال حرکت است. برای مثال، هفته‌ی قبل شرکت ادوبی بعضی از برنامه‌های خود را به‌صورت بومی برای آرم رونمایی کرد و همین‌که نرم‌افزارها را با معماری آرم را بومی کنید، عملکردش افزایش می‌یابد. بنابراین، به‌طور‌کلی مهاجرت اپل نشانه‌ی بسیار مثبتی است و نشان می‌دهد که مایکروسافت و کوالکام در مسیر درستی قرار گرفته‌اند. این امر دوام باتری و قابلیت‌های ارتباطی و درمجموع تجربه‌ی کاملا متفاوت چندرسانه‌ای را به‌ارمغان می‌آورد.

کوالکام در مصاحبه‌ی یادشده به کسب‌و‌کار مودم‌های ارتباطی 5G نیز اشاره می‌کند و همکاری با اپل را بسیار مؤثر می‌داند. ناگفته نماند هفته‌ی گذشته، اخبار رسمی مبنی‌بر توسعه‌ی مودم‌های اختصاصی اپل رسانه‌ای شد. به‌گفته‌ی جانی سروجی، مدیر ارشد سخت‌افزار اپل، غول فناوری کوپرتینو توسعه‌ی مودم‌های سلولی به‌کاررفته در آیفون و آیپدها را آغاز کرده است و احتمالا به‌زودی آن‌ها را جایگزین مودم‌های کوالکام در محصولات یادشده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات