ویدئوهای تبلیغاتی کوالکام، بهترین قابلیت‌های اسنپدراگون ۸۸۸ را به نمایش می‌گذارند

یک‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
کوالکام با ارائه‌ی ویدئوهای تبلیغاتی، قابلیت‌های کلیدی اسنپدراگون 888 از جمله گیمینگ، هوش مصنوعی، پردازش تصویر و سیستم صوتی پیشرفته را به نمایش گذاشته است.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته کوالکام پردازنده‌ی جدیدش را با موتور پردازش تصویر پیشرفته، مودم X60، هوش مصنوعی سریع‌تر و انبوهی از قابلیت‌های دیگر رونمایی کرد. اسنپدراگون 888 در مقایسه با نسل گذشته،‌ تقریبا در هر زمینه‌ای پیشرفت داشته است. اما کوالکام تمرکز ویژه‌ی خود را به ارائه‌ی برخی قابلیت‌های خاص و مهم معطوف کرده است و اکنون اولین دسته از ویدئوهای تبلیغاتی این شرکت، قابلیت‌های مهم و جدید پردازنده‌ی یادشده را نمایان می‌کنند.

کوالکام برای قدرت ‌بخشیدن به پردازش‌های گرافیکی، از آدرنو ۶۶۰ (Adreno 660) استفاده کرده است که در مقایسه ‌با نسل گذشته، می‌تواند رندر تصاویر گرافیکی را ۳۵ درصد و بازده‌ انرژی را ۲۰ درصد بهبود ببخشد. قابلیت Variable Rate Shading با تغییر سایه‌زنی برای مناطق مختلف یک قاب، عملکرد و فریم‌ریت نهایی بازی‌ها را تا ۳۰ درصد افزایش و عملکرد گیمینگ را ارتقا می‌دهد.

تماشا در یوتیوب

کوالکام با نسل سوم قابلیت Elite Gaming، قصد دارد اسنپدراگون 888 را به‌عنوان پردازنده‌ی جایگزین برای گیمرهای حرفه‌ای تبدیل کند و کیفیت بالاتری در محتوای گیمینگ ارائه دهد. پردازنده‌ی گرافیکی جدید از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند، زمان پاسخ لمسی را کاهش می‌دهد و در نهایت، بازخورد صوتی ناخواسته در چت‌ها را لغو می‌کند. 

تماشا در یوتیوب

کوالکام در رویداد رونمایی از اسنپدراگون 888 از خود به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ی دوربین یاد می‌کند که لنز یا حسگر نمی‌سازد؛ اما با ارائه‌ی سخت‌افزار، عکاسی محاسباتی را امکان‌پذیر می‌کند که به لنزها و حسگرهای کوچک امکان ثبت تصاویر خیره‌کننده می‌دهد.

تماشا در یوتیوب

اسنپدراگون 888 اولین پردازنده از این خانواده به‌حساب می‌آید که از موتور سه‌گانه‌ی پردازش سیگنال تصاویر موسوم به Spectra 580 استفاده می‌کند. ISP جدید امکان ضبط و پخش محتوای 4K با نرخ ۱۲۰ فریم ‌بر ‌ثانیه فراهم می‌کند و عکس‌ها و فیلم‌ها را با سرعت ۲٫۷ گیگاپیکسل بر ثانیه یا به‌ عبارتی، ۱۲۰ عکس را با وضوح ۱۲ مگاپیکسل در هر ثانیه به ثبت می‌رساند. این تراشه تصاویر را در فرمت تصور HEIF دَه بیتی ثبت می‌کند و از معماری جدیدی برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور برخوردار است.

تماشا در یوتیوب

عکاسی مدرن در گوشی‌های هوشمند به بیش از ISP سه‌گانه نیاز دارد؛ از این‌رو شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی به افزایش کیفیت تصویر کمک می‌کنند و جلوه‌های مختلفی ارائه می‌دهند. میکروکنترلر Sensing Hub می‌تواند با مصرف انرژی زیر یک میلی‌آمپر کار کند و حوادث مختلف، از جمله بعضی از حرکات یا صدای گربه و کودک را تشخیص دهد.

تماشا در یوتیوب

اسنپدراگون ۸۸۸ نخستین تراشه‌ای است که از نسل سوم مجموعه‌ی 5G‌ مودم و RF کوالکام موسوم به X60 استفاده می‌کند که سرعت بالا و تأخیر کم به ارمغان می‌آورد و به لطف تراشه‌ی FastConnect 6900، از استاندارد نسل ششم Wi-Fi با سرعت ۳٫۶ گیگابیت بر ثانیه بهره می‌برد.

تماشا در یوتیوب

اژدهای جدید کوالکام از کدک aptX و قابلیت TrueWireless با هدف بهبود صدای هدفون و اسپیکرهای بلوتوث پشتیبانی می‌کند؛ علاوه ‌بر این، قابلیت Aqstic با کنترل صدای بلندگوهای گوشی، پردازنده‌ی یادشده را در اجرای کم‌نقص محتوای صوتی یاری می‌دهد.

تماشا در یوتیوب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات