مک ‌بوک پرو ۱۶ اینچی احتمالا با پردازنده M1X اپل عرضه خواهد شد

یک‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اطلاعات جدید افشاگری با نام کاربری LeaksApplePro، اپل در سال آینده‌ی میلادی کامپیوتر‌های مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را با پردازنده‌ی M1X عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

اپل چندی پیش از کامپیوتر‌های مک‌ مبتنی‌ بر پردازنده‌ی اختصاصی M1 رونمایی کرد. کوپرتینویی‌ها پیش‌تر در مراسم توسعه‌دهندگان، مهاجرت از پردازنده‌های اینتل x86 به پردازنده‌های اپل سیلیکون را علنی کرده بودند و در جریان آخرین رویداد خود از پردازنده‌ی اختصاصی M1 رونمایی و ادعاهای بزرگی در رابطه با آن مطرح کردند. در طول این رویداد، اپل عملکرد پردازشی M1 را چندین برابر بهتر از مدل قبلی در همان دستگاه‌ها عنوان می‌کرد. با عرضه ‌شدن کامپیوترهای جدید مک مجهز به این پردازنده، آزمون‌ها و بنچمارک‌های انجام‌شده روی این محصولات از عملکرد کم‌نظیر آن‌ها حکایت داشتند و به‌نوعی اکثر ادعاهای اپل را به حقیقت تبدیل کردند. اکنون اخبار منتشرشده از پردازنده‌ی قوی‌تر این خانواده برای استفاده در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی حکایت دارند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده از اکانت توییتری LeaksApplePro، اپل در حال توسعه‌ی پردازنده‌ای جدیدی از خانواده‌ی M برای استفاده در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی است و ادعا می‌شود که پردازنده‌ی یادشده فعلا با اسم M1X شناخته می‌شود. طبق گفته‌های این افشاگر، پردازنده‌ی جدید از ۱۲ هسته‌ی پردازشی، شامل چهار هسته‌ی کم‌مصرف Ice Storm برای انجام وظایف و پردازش‌های روزمره و هشت هسته‌ی قدرتمند Fire Storm با عملکرد بالا برای پردازش‌های سنگین تشکیل شده است.

پردازنده‌ی M1X

طبق گفته‌های افشاگر مذکور، پردازنده‌ی M1X در کنفرانس مطبوعاتی معرفی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی رونمایی خواهد شد. اپل مدتی پیش سه عضو جدید از خانواده‌ی مک را با پردازنده‌ی یکسان M1 رونمایی کرد و تنها تفاوت آن‌ها به استفاده از سیستم خنک‌سازی متفاوت مربوط می‌شود. یک هسته‌ی گرافیکی بیشتر در مک ‌بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی، تمامی تفاوت بین پردازنده‌ها‌ی سه محصول است؛ اما طبق گفته‌ی این افشاگر، مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی از پردازنده‌ای کاملا جدید و قوی‌تری از تراشه‌ی M1 استفاده می‌کند.

اپل سال‌ها است که پردازنده‌های سری A را برای استفاده در آیپد پرو و آیفون‌ در دو نسخه‌ی استاندارد و ایکس عرضه می‌کند؛ اکنون انتظار می‌رود کامپیوترهای جدید مک همین رویه را دنبال کنند و در مدل‌های بالارده از پردازنده‌ی قدرتمندتری استفاده شود. شایعات قبلی از عرضه ‌شدن کامپیوترهای کلاس دسکتاپ اپل، در نیمه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی با پردازنده‌ای با نام احتمالی M2 حکایت داشتند و انتظار می‌رود اپل پردازنده‌ی سوم (M2) را که فعلا با اسم رمز «Jade» شناخته می‌شود، به‌طور ویژه‌ برای تأمین قدرت پردازشی آی‌مک‌ و مک پرو بهینه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات