احتمالا اپل کامپیوترهای مک سال آینده را در دو نسخه با پردازنده اینتل و M1 عرضه خواهد کرد

پنج‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اطلاعات جدید افشاگری با نام کاربری LOvetodream، اپل احتمالا در سال آینده‌ی میلادی کامپیوتر‌های مک را با پردازنده‌های اپل سیلیکون و اینتل عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

اپل روند مهاجرت به پردازنده‌های ساخت خودش را در کنفرانس توسعه‌دهندگان سال جاری علنی و در رویداد One More Thing آن را عملی کرد و اولین کامپیوتر‌های مک مبتنی بر پردازنده‌ی M1 را که عملکرد بسیار مناسبی دارند، روانه‌ی بازار کرد.

طرح مفهومی از مک‌بوک های بازطراحی شده

در گذشته، اپل به این نکته اشاره کرده بود که روند مهاجرت به پردازنده‌ی اپل سیلیکون دو سال طول خواهد کشید و در این مدت، کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌ی اینتل نیز عرضه خواهند شد؛ اما گرگ جاسویاک (معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل)، به‌تازگی در مصاحبه‌ای گفت منظور اپل از این صحبت، پشتیبانی نرم‌افزاری از سیستم‌های مبتنی بر اینتل است و به‌نوعی تأیید کرد که اپل سخت‌افزار جدید مجهز به پردازنده‌ی اینتل عرضه نخواهد کرد. حال طبق اطلاعات منتشرشده از افشاگری مرموز با نام کاربری L0vetodream، اپل احتمالا سال آینده میلادی در مک‌های جدید و بازطراحی‌شده، از دو نوع پردازنده‌ی اپل سیلیکون و اینتل  استفاده خواهد کرد.

این افشاگر سابقه‌ی درخشانی در افشای محصولات اپل دارد. برای مثال، او کاملا دقیق پیش‌بینی کرده بود که اپل در مراسم One More Thing سه کامپیوتر‌ مک رونمایی می‌کند که دو مورد از آن‌ها، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پروی ۱۳ اینچی خواهند بود. همچنین وی اطلاعات دقیقی از معرفی هوم‌پاد مینی، اپل واچ ۶، تاریخ عرضه‌ی iOS 14، قیمت آیپد ایر ۴ و... منتشر کرده بود. حال توییت جدید این افشاگر که با توجه‌ به تحلیل‌های جدید مینگ-چی کو مبنی بر عرضه‌ی مک‌های بازطراحی‌شده صورت گرفته است، به‌صورت رمزآلودی به این نکته اشاره می‌کند که مک‌های مجهز به پردازنده‌ی اپل سیلیکون تنها مک‌های سال آینده نخواهند بود و ممکن است اپل پردازنده‌های اینتل را کاملا کنار نگذاشته باشد.

 اپل ماه گذشته از آی‌مک‌های جدید مجهز به پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل رونمایی کرد و ‌اکنون مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید را در دو نسخه با پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل و پردازنده‌ی M1 عرضه می‌کند. با توجه ‌به صحبت‌های این افشاگر، انتظار می‌رود اپل در سال آینده همین رویه را دنبال کند و پردازنده‌های بالارده‌ی اینتل را برای پشتیبانی از نرم‌افزارها و کارهای خاص ارائه دهد؛ اگرچه با توجه ‌به قدرت پردازشی M1، شاید دیگر نیازی به این کار نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات