سامسونگ ویدئویی با موضوع مشخصات کلیدی تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ منتشر کرد

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس ویدئوی تبلیغاتی سامسونگ، تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ هشت هسته دارد و از هسته‌ی قدرتمند Cortex-A78 بهره می‌برد.
تبلیغات

سامسونگ چند هفته پیش تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ را رسما معرفی کرد. این تراشه جایگزین تراشه اگزینوس ۹۸۰ خواهد شد و با معماری ۵ نانومتری ساخته شده است. سامسونگ برای اینکه کاربران با این تراشه بیشتر آشنا شوند، ویدئویی از ویژگی‌های آن منتشر کرده است. در ادامه می‌توانید این ویدئو را مشاهده کنید:

یکی از ویژگی‌های اصلی تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ داشتن مودم 5G است. این مودم روی کاغذ می‌تواند با سرعت ۵٫۱ گیگابیت‌برثانیه دانلود کند. همچنین این تراشه از NPU جدیدی برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی روی گوشی‌های مختلف بهره می‌برد.

سامسونگ در این ویدئو به این موضوع اشاره کرد که تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ هشت هسته دارد. هسته‌های قدرتمند این تراشه Cortex-A78 هستند که به ادعای سامسونگ، قدرتی فراتر از محاسبات موبایل به ‌همراه می‌آورد. داشتن پردازنده گرافیکی Mali-G78 باعث شده  است که این تراشه بتواند بازی‌های جدید و سنگین را به‌راحتی اجرا کند. برای مقایسه بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که تراشه اگزینوس ۹۹۰ که در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت به کار رفته است، هسته‌های ضعیف‌تری دارد و از پردازنده گرافیکی ضعیف‌تری بهره می‌برد.

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی این تراشه پشتیبانی از +HDR10 و صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی ۱۴۴ و وضوح +Full HD است. این تراشه از دوربین سلفی ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند و توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K دارد. ما هنوز منتظر هستیم عملکرد نهایی این تراشه را روی یک گوشی ببینیم. گفته شده است X60 پرو اولین گوشی با این تراشه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات