پنج پرچم‌دار در سه ماه ابتدایی ۲۰۲۱ به اسنپدراگون ۸۷۵ مجهز خواهند شد

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس جدیدترین اطلاعات فاش‌شده، پنج گوشی هوشمند پرچم‌دار در سه ماه ابتدایی ۲۰۲۱ معرفی خواهند کرد که از جدیدترین پردازنده‌ی کوالکام برخوردار خواهند بود.
تبلیغات

تاکنون، اطلاعات مختلفی از نسل آینده‌ی پردازنده‌های کوالکام منتشر شده است؛ اما به‌زودی خود شرکت سازنده، مانند سال‌های گذاشته، در مراسمی تمام اطلاعات و مشخصات آن را اعلام می‌کند. گوشی‌های هوشمندی که به جدیدترین تراشه‌ی موجود در بازار استفاده مجهز خواهند بود، باید بهترین عملکردها را نیز داشته باشند. به‌تازگی، گزارشی در فضای مجازی منتشر شده است که از چند گوشی هوشمندی خبر می‌دهد که احتمالاً از این تراشه استفاده خواهند کرد.

کوالکام به‌زودی اسنپدراگون ۸۷۵ را رونمایی می‌کند و مراسم رسمی این رویداد برای ۱ دسامبر (۱۱ آذر) برنامه‌ریزی شده است. درکنار عملکرد سریع‌تر،‌ تراشه‌ی مذکور به‌لطف وجود Quick Charge 5 می‌تواند از شارژ سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی کند. طبق اعلام یکی از افشاگران دنیای فناوری، در سه‌‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۱، پنج گوشی هوشمند وجود خواهند داشت که ترکیبی قوی از اسنپدراگون ۸۷۵ و شارژ سریع ۱۰۰ واتی را ارائه می‌دهند.

اسنپدراگون کوالکام

ممکن است در میان گوشی‌های یادشده، گلکسی S21 سامسونگ نیز حضور داشته باشد؛ زیرا درحال‌حاضر، اطلاعاتی از آن در بنچمارک دیده می‌شود. گوشی OnePlus 9 Pro نیز در این آزمایش حضور داشته است و انتظار می‌رود این دستگاه اواسط مارس رونمایی شود. همچنین، Mi 11 Pro شیائومی نیز در آزمون سرعت شرکت کرده است. علاوه‌بر دستگاه‌های نام‌برده، بخشی از اطلاعات گوشی هوشمند میزو Meizu در فضای مجازی منتشر شده است. به‌احتمال زیاد، این دستگاه نیز از جدیدترین تراشه‌ی کوالکام استفاده خواهد کرد.

اگر طرفدار ال‌جی هستید و منتظر بودید که نام یکی از محصولات این شرکت را در فهرست اولین دستگاه‌هاییببینید که به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ مجهز می‌شوند، باید بگوییم هنوز اطلاعاتی در‌این‌باره منتشر نشده است و به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد ندارد چنین کاری انجام دهد. حتی یکی از خبرگزاری‌های کره‌ای در گزارشی اعلام کرده است که ال‌جی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱، هیچ گوشی هوشمند جدیدی با پردازنده‌ی جدید کوالکام معرفی نخواهد کرد.

هنوز اطلاعاتی درباره‌ی این موضوع منتشر نشده است که کدام‌یک از گوشی‌های یاد‌شده از شارژر ۱۰۰ واتی برخوردار خواهند بود و شاید اصلا هیچ‌کدام از این دستگاه‌ها نتوانند چنین قدرتی در بخش شارژ دستگاه خود را ارائه دهند. آخرین اطلاعات فاش‌شده نشان می‌دهد که سامسونگ برای S20 اولترا به شارژ ۴۵ واتی پایبند خواهد بود؛ اما به‌نظر می‌رسد شیائومی و وان‌پلاس قصد دارند این قسمت در سیستم گوشی‌های هوشمند خود را بهبود بخشند. باید دید کدام‌یک از این شرکت‌ها می‌توانند از پشتیبانی اسنپدراگون ۸۷۵ از شارژر ۱۰۰ واتی بهترین بهره را ببرند.

در این مرحله، همه‌چیز درباره‌ی بازاریابی و شناخت برند است و همه‌ی این دستگاه‌ها به روش‌های مختلف از شارژ USB پشتیبانی می‌کنند. درواقع، Quick Charge 5 خود در بالای USB-PD ساخته شده؛ اما آیا ممکن است پنج گوشی هوشمند مبتنی‌بر اسنپدراگون ۸۷۵ از شرکت‌های دیگری باشند؟ در مدت باقی‌مانده تا سال آینده، احتمالاً اطلاعات بیشتری در‌این‌باره منتشر خواهد شد.

cortex-X1

درهرصورت، از دیدن عملکرد هسته‌ی Cortex-X1 هیجان‌زده خواهیم شد؛ زیرا این قطعه عملکرد پایدار ۲۰ درصد بیشتر از Cortex-A78 را وعده می‌دهد. اسنپدراگون ۸۷۵ و اگزینوس ۱۲۰۰ اولین تراشه‌هایی هستند که از هسته‌ی X1 استفاده می‌کنند. سامسونگ هنوز برنامه‌ای برای رونمایی اگزینوس پرچم‌دار تعیین نکرده است؛ اما اگر بخواهد از آن در گلکسی S21 بهره ببرد، قطعاً نباید زمان زیادی تا معرفی این تراشه باقی مانده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات