پردازنده مدیاتک مشابه با معماری اگزینوس ۱۰۸۰ به‌زودی معرفی می‌شود

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
طبق شایعات، مدیاتک در حال ساخت پردازنده‌ای مشابه با معماری اگزینوس ۱۰۸۰ است که می‌تواند عملکرد پردازشی قدرتمندی به‌ارمغان آورد.
تبلیغات

مدیاتک معملا به ساخت پردازنده‌های میان‌رده و پرچم‌دار با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G و قیمت مقرون‌به‌صرفه مشهور است. حال طبق شایعات، این شرکت قصد دارد پردازنده‌ی ۶ نانومتری جدیدی با معماری مشابه اگزینوس ۱۰۸۰ راهی بازار کند.

به‌گفته‌ی اکانت توییتری Digital Chat Station، شرکت مدیاتک در حال تولید پردازنده‌ی جدیدی مبتنی‌بر فرایند ساخت ۶ نانومتری است که از همان معماری پردازنده‌ی اگزینوس ۱۰۸۰ سامسونگ برخوردار خواهد بود.

براساس اخبار منتشرشده، پردازنده‌ی جدید مدیاتک با شماره‌مدل MT689x، از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G77 برخوردار خواهد بود. طبق ادعای این افشاگر، پردازنده‌ی مذکور توانسته در بنچمارک انتوتو (AnTuTu)، بیش از ۶۰۰ هزار امتیاز کسب کند که ازنظر عملکرد، آن را درکنار اسنپ‌دراگون ۸۶۵ و ۸۶۵ پلاس قرار می‌دهد.

پردازنده‌ی جدید مدیاتک احتمالا نسخه‌ی به‌روزشده‌ای از دیمنسیتی 1000+ خواهد بود و از فرایند ساخت ۶ نانومتری استفاده خواهد کرد. همچنین، انتظار می‌رود گوشی‌های تولید‌شده با این پردازنده در بازه‌ی قیمتی ۲،۰۰۰ یوان (معادل ۳۰۰ دلار) راهی بازار چین شوند که قیمت رایجی برای گوشی‌های ارائه‌شده در بازار چین به‌حساب می‌آید. پیش‌تر گوشی‌های ردمی K30 Ultra و ریلمی 7X Pro در بازه‌ی قیمتی ۳۰۰ دلار در بازار چین عرضه شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات