اولین مشخصات فنی اسنپدراگون ۸۷۵ فاش شد

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
انتظار می‌رود کوالکام ماه آینده تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ را معرفی کند. دراین‌میان، یکی از افشاگران شبکه‌ی اجتماعی ویبو (Weibo) گفته نمونه‌های اولیه این پردازنده را مشاهده کرده است.
تبلیغات

پیش‌تر، اطلاعات منتشرشده از اسنپدراگون ۸۷۵ در بنچمارک انتوتو (AnTuTu) از افزایش ۲۵ درصدی قدرت آن درمقایسه‌با نسل پیش حکایت می‌کرد. حال مشخصات بیشتر این تراشه نیز افشا شده است که می‌تواند دیدی نسبی از پردازنده‌ی جدید کوالکام ارائه دهد.

طبق گفته‌ی اکانت Digital Chat Station، قلب تپنده‌ی تراشه‌ی پنج‌نانومتری کوالکام، یک هسته‌ی بسیار قدرتمند Cortex-X1 با فرکانس ۲٫۸۴ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز است.

طبق بنچمارک‌های فاش‌شده، هسته‌ی Cortex-X1 بیش از ۲۰ درصد عملکرد پایدارتر و ۳۰ درصد عملکرد قوی‌تری درمقایسه‌با هسته‌های Cortex-A78 ارائه می‌دهد.

کوالکام در بخش گرافیک از آدرنو ۶۶۰ (Adreno 660) جدید بهره خواهد برد که پهنای باند حافظه و حافظه‌ی پنهان را بهبود داده و مصرف انرژی‌اش نیز کمتر از نسل گذشته است که باعث می‌شود عمر باتری گوشی‌های هوشمند افزایش یابد.

چهار هفته تا معرفی رسمی محصولات جدید کوالکام در هاوایی ایالات متحده باقی مانده است و تا آن زمان، اطلاعات بیشتری از اژدهای جدید (اسنپدراگون ۸۷۵) منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات