کوالکام تاریخ برگزاری رویداد بعدی خود را اعلام کرد

سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود در رویداد بعدی کوالکام، تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ برای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ رونمایی شود.
تبلیغات

در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰ به‌سر می‌بریم؛ سالی که اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در حوزه فناوری رخ داد. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد که کوالکام رویداد بزرگی برای هفته‌های آینده در نظر گرفته است تا همراه‌با معرفی تراشه‌های جدید سری اسنپدراگون وارد سال ۲۰۲۱ شویم.

مهم‌ترین تراشه شرکت کوالکام، اسنپدراگون ۸۷۵ نام دارد که برای پرچم‌داران و گوشی‌های هوشمند بالارده سال ۲۰۲۱ آماده می‌شود؛ تراشه‌ای که نسبت به نسل پیشین خود نه‌تنها از بهبود عملکردی برخوردار است، بلکه ویژگی‌های بیشتری نیز به‌همراه دارد.

کوالکام، دعوتنامه‌هایی را به رسانه‌های مطرح دنیا ارسال کرده است تا رویداد ۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذر ۹۹) این شرکت را از دست ندهند. باوجوداینکه در دعوتنامه اشاره‌ای به تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ نمی‌شود؛ اما ازآنجاکه پرچم‌داران سری اسنپدراگون ۸۰۰ اصولا در بازه زمانی مشابه معرفی می‌شوند، دور از ذهن نیست که در ۱۱ آذر شاهد معرفی اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام باشیم.

دعوتنامه کوالکام برای رویداد معرفی اسنپدراگون 875

در دعوتنامه آمده است که رویداد به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد و اخبار جدیدی از تراشه‌های سری اسنپدراگون مطرح می‌شود. برگزاری آنلاین رویداد به این معنی است که کنفرانس خبری بدون حضور تماشاچیان شکل خواهد گرفت تا احتمال ابتلای کارکنان و میهمانان به ویروس کرونا به حداقل برسد.

درصورتی‌که انتظارات برآورده شوند، اسنپدراگون ۸۷۵ سریع‌ترین، توانمندترین و کم‌مصرف‌ترین تراشه سازگار با فناوری ارتباطات 5G خواهد بود که کوالکام تاکنون ساخته و معرفی کرده است. از اولین محصولاتی نیز که مجهز به چنین تراشه‌ای خواهد بود، می‌توان به سری گلکسی اس ۳۰ سامسونگ اشاره کرد که در فوریه سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد شد.

باوجوداینکه هنوز نام اسنپدراگون ۸۷۵ تأیید نشده و ممکن است در رویداد با نام دیگری معرفی شود، شایعات به وجود نسخه‌ای با پسوند «لایت» اشاره می‌کنند. نسخه لایت درواقع مدلی ارزان‌قیمت از اسنپدراگون ۸۷۵ است که از سخت‌افزاری تضعیف‌شده استفاده می‌کند. احتمالا چنین مدلی برای محصولات میان‌رده پریمیوم استفاده خواهد شد.

چنین اقدامی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ سبب شد که بسیاری از پرچم‌داران موجود در بازار، قیمتی به‌مراتب بیشتر نسبت به نسل پیشین خود داشته باشند. عرضه مدلی ارزان‌قیمت‌تر نسبت به اسنپدراگون ۸۷۵ سبب خواهد شد تا درکنار پرچم‌داران سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند، مدلی نیز معرفی شود که قیمتی کمتر دارد.

آمارها نشان می‌دهند پس از استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ در پرچم‌داران سال ۲۰۲۰ و درنتیجه افزایش قیمت آن‌ها، کاربران به‌جای خرید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار به سراغ مدل‌های میان‌رده و میان‌رده پریمیوم رفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات