گوشی‌های جدید هواوی با تراشه‌ دایمنسیتی مدیاتک روانه‌ی بازار خواهند شد

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با ادامه پیدا کردن تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این شرکت برای اولین ‌بار از تراشه‌ی دایمنسیتی مدیاتک با پشتیبانی از فناوری 5G در گوشی‌هایش استفاده می‌کند.
تبلیغات

گزارش‌های جدید از عرضه‌ی گوشی‌های هواوی مبتنی بر تراشه‌ی مدیاتک خبر می‌دهند. تا پیش از تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این شرکت چینی گوشی‌هایش را مبتنی بر تراشه‌های کرین عرضه می‌کرد؛ اما از ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) سال جاری، دولت آمریکا تولید این تراشه‌ها را برای هواوی ممنوع کرده است.

درنتیجه‌ی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های وابسته به آن‌ها درصورت دریافت مجوز می‌توانند با هواوی همکاری کنند. گفته می‌شود کوالکوم برای فروش تراشه‌های اسپندراگون به هواوی درخواست مجوز داده است.

با ظهور فناوری 5G، مدیاتک تراشه‌های دایمنسیتی را با پشتیبانی از این فناوری عرضه‌ کرد که سهم بزرگی از بازار را از آنِ خود کردند. در پی جنگ تجاری آمریکا و چین، شرکت TSMC فروش تراشه‌ی کرین به هواوی را متوقف کرد و پس از آن، شرکت چینی مقدار قابل‌ توجهی از تراشه‌‌هایش را از مدیاتک تأمین کرده است.

بر اساس گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری، درآمد و سود خالص مدیاتک در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، به ‌ترتیب ۴۵ و ۹۴ درصد افزایش یافته که شرکت سازنده، دلیل افزایش این آمار را پشتیبانی این تراشه‌ها از فناوری 5G اعلام کرده است.

آگوست امسال، مدیاتک برای فروش تراشه‌ به هواوی درخواست مجوز کرد. پیش از این، هواوی و مدیاتک همکاری‌هایی با یکدیگر داشته‌اند؛ اما این اولین‌ بار است که شرکت چینی در تولید گوشی‌هوشمند رده‌بالا و میان‌رده‌ از تراشه‌های مدیاتک استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات