اینتل ۱۲ شهریور مراسمی آنلاین برای رونمایی از پردازنده‌های جدید خود برگزار می‌کند

جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اینتل در تصویری که برای رسانه‌ها ارسال کرده است، از برگزاری رویدادی آنلاین در ۱۲ شهریور خبر می‌دهد. احتمالا در این مراسم شاهد رونمایی تراشه‌های نسل یازدهمی تایگر لیک خواهیم بود.
تبلیغات

اینتل به‌تازگی با انتشار پوستری جدید اعلام کرده است می‌خواهد رویدادی جدید در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۲ شهریور ۱۳۹۹) برگزار کند. پوستر تیم آبی (لقب اینتل) از اعلام «خبری بزرگ» در مراسم پیش‌رو حکایت می‌کند. از زمان انتشار این پوستر، کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند و بسیاری از آن‌ها معتقد هستند این رویداد، محفلی برای رونمایی تراشه‌های نسل یازدهمی خواهد بود. اینتل تاریخ و پوستر برگزاری مراسم ۱۲ شهریور را برای رسانه‌ها نیز ارسال کرده است. براساس اعلام اینتل، این رویداد مجازی قرار است نشان دهد این شرکت چگونه می‌خواهد «نحوه‌ی کار کردن و با‌هم‌درارتباط‌بودن ما» را دست‌خوش تغییر کند. 

همان‌طور که اشاره کردیم، در مراسم جدید اینتل احتمالا پردازنده‌های نسل یازدهمی رونمایی خواهند شد که مدت‌ها است شایعه‌های کوچک و بزرگی درمورد آن‌ها می‌شنویم. این تراشه‌ها که با نام خانواده‌ی تایگر لیگ (Intel Tiger Lake) شناخته می‌شوند، در جریان برگزاری مراسم CES سال گذشته توسط اینتل به‌نمایش درآمدند.

پردازنده‌های ۱۰ نانومتری موردبحث کم‌مصرف‌تر از قبل خواهند بود و قدرت پردازشی بیشتری ارائه خواهند داد. انتظار می‌رود خانواده‌ی تایگر لیک با نام تجاری «اینتلِ نسل یازدهمی» دردسترس مصرف‌کنندگان قرار بگیرد و صرفا محدودبه لپ‌تاپ‌ها باشد. درکنار این‌ها گفته می‌شود خانواده‌ی تایگر لیک شامل معماری گرافیکی جدیدی تحت عنوان Xe است. 

پوستر کنفرانس 12 شهریور 1399 اینتل

اینتل پیش‌تر معماری ۱۰ نانومترپلاس را در تراشه‌های خانواده‌ی آیس لیک مورداستفاده قرار داده است و بنابراین تراشه‌های ۱۰ نانومتری خانواده‌ی تایگر لیک قرار است در نقش نسخه‌ی بهبودیافته‌ی آیس لیک ظاهر شوند. اینتل ازطریق خانواده‌ی تایگر لیک قصد دارد به‌رقابت مستقیم با پردازنده‌های رایزن ۴۰۰۰ AMD بپردازد و آن‌ها را در بازار به‌چالش بکشد. AMD تراشه‌های سری رایزن ۴۰۰۰ را بر پایه‌ی لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید می‌کند.

AMD طی سال جاری میلادی با تولید برخی تراشه‌های خاص تلاش کرده است حضوری جدی‌تر در بازار تراشه‌های مخصوص لپ‌تاپ‌ها داشته باشد؛ به‌ویژه نوت‌بوک‌های کم‌ضخامت و سبک‌وزن که امروزه از محبوبیت زیادی برخودار هستند. پردازنده‌های مرکزی AMD همواره قدرت پردازشی بسیار خوبی داشته‌اند و این موضوع برای نسل جدید هم صدق می‌کند. AMD نشان داده است که می‌تواند با تراشه‌هایش رقبا را ازلحاظ عملکرد پردازشی و قیمت به‌‌چالش بکشاند. به‌همین دلیل انتظار داریم تیم قرمز در آینده‌ای نزدیک پاسخی محکم به تراشه‌های نسل یازدهمی تایگر لیک اینتل بدهد.

دنیاگیری ویروس کرونا باعث شد رویداد بزرگ کامپیوتس به‌تعطیلی کشانده شود. بااین‌حال شرکت‌های تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ نظیر ایسر پیش‌تر در بیانیه‌هایی رسمی اعلام کرده‌اند که لپ‌تاپ‌هایی با تراشه‌های نسل یازدهمی اینتل روانه‌ی بازار می‌کنند. ایسر می‌گوید نخستین لپ‌تاپ‌هایش با این نوع تراشه‌ها پاییز امسال از راه می‌رسند.

تاکنون جزئیات متنوعی درمورد تراشه‌های اینتل شنیده‌ایم؛ بااین‌حال باید منتظر بمانیم تا این شرکت همه‌ی آنچه را که لازم است بدانیم در اختیارمان قرار دهد. اینتل در مراسم ۱۲ شهریور به بیان جزئیاتی نظیر تاریخ حضور در محصولات، قدرت پردازشی و البته قیمت آن‌ها خواهد پرداخت. قیمت پردازنده‌های مرکزی جدید اینتل قطعا تأثیر مهمی روی میزان استقبال از آن‌‌ها خواهد گذاشت. البته در نظر داشته باشید تمامی چیزهایی که گفتیم در حد حدس و گمان هستند و اینتل به‌صورت رسمی معرفی تراشه‌های نسل یازدهمی را در مراسم پیش‌رو تأیید نکرده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات