عملکرد بهتر کرین 820 5G از اسنپدراگون 855 در گیک‌بنچ

دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آمار جدید گیک‌بنچ نشان می‌دهد تراشه‌ی کرین ۸۲۰ 5G هواوی توانسته است در آزمون‌های این بنچمارک، عملکرد بهتری از تراشه‌‌های اسنپدراگون ۸۵۵ و حتی کرین ۹۸۰ از خود برجای بگذارد.
تبلیغات

کرین ۸۲۰ فایو جی (Huawei Kirin 820 5G) تراشه‌ی جدید هواوی برای گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌آید که در چند هفته‌ی اخیر، اخبار متنوعی درباره‌ی آن منتشر شده است. حتی در خبری جداگانه افشای جزئیات مربوط به مشخصات فنی این تراشه را شاهد بودیم. به‌تازگی جزئیاتی جدید از نحوه‌ی عملکرد این پردازنده منتشر شده است که از قدرت پردازشی درخورتوجه آن حکایت می‌کند. 

پیش‌تر گفته شده بود احتمالا کرین ۸۲۰ 5G هواوی تراشه‌ای هفت‌نانومتری خواهد بود و از هسته‌های Cortex-A76 به‌عنوان هسته‌های پردازشی اصلی استفاده خواهد کرد. افزون‌بر‌این‌، گفته می‌شود در کرین ۸۲۰ 5G پیشرفتی درخورتوجه درزمینه‌ی پردازنده‌ی سینگال تصویر (ISP) و واحد پردازشی مبتنی‌بر شبکه‌ی عصبی (NPU) را شاهد خواهیم بود. براساس شایعه‌ها، کرین ۸۲۰ 5G قرار است نخستین تراشه‌ی های‌سیلیکون با پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G77 باشد. G77 دست‌کم ۱۲۰ تا ۱۴۰ درصد در واحد میلی‌مترمربع سریع‌تر از G76 و مصرف انرژی‌اش ۳۰ درصد کمتر است.

کرین 820 5G هواوی / Kirin 820 5G

مقایسه‌ی عملکرد کرین ۸۲۰ 5G با کرین ۹۸۰ و اسنپدراگون ۸۵۵ در بنچمارک گیک‌بنچ ۴

طبق امتیازات منتشرشده از بنچمارک ۴، تراشه‌ی کرین ۸۲۰ 5G در آزمایش‌های تک‌هسته‌ای عملکردی بهتر از اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام از خود نشان داده است. همچنین، تراشه‌ی جدید هواوی توانسته است درزمینه‌ی پردازش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای، کرین ۹۸۰ را نیز از پیش‌ رو بردارد. احتمالا این نتایج به‌دلیل بهره‌مندی کرین ۸۲۰ 5G از هسته‌های Cortex-A76 با فرکانس پردازشی بیشتر به‌دست آمده‌اند. 

ناگفته نماند براساس ادعای رسانه‌های مختلف، تراشه‌ی میان‌رده‌ی کرین ۸۲۰ 5G از لیتوگرافی هفت‌نانومتری برخوردار است و همین موضوع تأثیری شگرف بر کاهش مصرف انرژی آن می‌گذارد. بسیاری از تراشه‌های امسال و سال گذشته‌ی میلادی با اتکا بر همین لیتوگرافی ساخته شده‌اند. احتمالا نخستین‌بار در گوشی‌ آنر 30S استفاده از کرین ۸۲۰ 5G را شاهد خواهیم بود. تاریخ معرفی گوشی یادشده ۳۰ مارس ۲۰۲۰ (۱۱ فروردین ۱۳۹۹) است.

قیمت گوشی و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات