مشخصات تراشه Kirin 820 5G هواوی فاش شد

پنج‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مشخصات فاش‌شده‌ی کرین ۸۲۰ 5G نشان می‌دهد که این تراشه‌ قرار است با اتکا به لیتوگرافی هفت‌نانومتری تولید شود و از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G77 بهره ببرد.
تبلیغات

کرین ۸۲۰ فایو جی (Kirin 820 5G) نخستین تراشه‌ی 5G هواوی برای بازار گوشی‌های میان‌رده خواهد بود که به‌تازگی جزئیاتی از آن فاش شده است. Digital Chat Station که درزمینه‌ی افشای اخبار دنیای فناوری سابقه‌ی درخشانی دارد، به‌تازگی مشخصات فنی تراشه‌ی یادشده را فاش کرده است. ناگفته نماند مشخصات منتشرشده غیررسمی هستند و تا زمان تأیید هواوی، این خبر در حد شایعه باقی می‌ماند.

براساس ادعای Digital Chat Station، کرین ۸۲۰ هواوی قرار است تراشه‌ای هفت‌نانومتری باشد و از هسته‌های Cortex-A76 به‌عنوان هسته‌های پردازشی اصلی استفاده کند. اگر چنین موضوعی به حقیقت تبدیل شود، کرین ۸۲۰ از این حیث به تراشه‌های کرین ۸۱۰ و کرین ۹۹۰ 4G شبیه خواهد بود. درضمن طبق ادعای رسانه‌ی مذکور، پردازنده‌ی سینگال تصویر (ISP) و پردازنده‌ی عصبی (NPU) تراشه‌ی کرین ۸۲۰ 5G کاملا ارتقا پیدا کرده‌اند. احتمال می‌دهیم منظور Digital Chat Station از ارتقای کامل پردازنده‌های هواوی، ارتقا درمقایسه‌با تراشه‌ی کرین ۸۱۰ باشد.

نکته‌ی جالب‌ این است که ظاهرا کرین ۸۲۰ 5G قرار است نخستین تراشه‌ی ساخت های‌سیلیکون (HiSilicon) باشد که پردازش‌های گرافیکی را ازطریق پردازنده‌ی Mali-G77 انجام می‌دهد. ناگفته نماند حتی تراشه‌ی کرین ۹۹۰ نیز از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 بهره می‌گیرد. طبق ادعاهای آرم (ARM)، پردازنده‌ی G77 دست‌کم ۱۲۰ تا ۱۴۰ درصد در واحد میلی‌مترمربع سریع‌تر از G76 و مصرف انرژی‌اش ۳۰ درصد کمتر است. 

سامسونگ پیش‌تر در تراشه‌ی اکسینوس ۹۹۰، از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G77 استفاده کرده است. این تراشه در نقش قلب تپنده‌ی شماری از گوشی‌های سری گلکسی S20 فعالیت می‌کند. گرچه قطعا هواوی قصد ندارد در تراشه‌ی میان‌رده‌اش از ۱۱ هسته‌ی پردازشی استفاده کند، پردازنده‌ی گرافیکی به‌کاررفته در کرین ۸۲۰ 5G بسیار قدرتمندتر از Mali-G52 به‌کاررفته در کرین ۸۱۰ به‌شمار می‌آید. تراشه‌ی جدید قرار است در گوشی هواوی آنر 30S استفاده شود و به‌زودی گوشی‌های بیشتری نیز به کرین ۸۲۰ مجهز خواهند شد.

دیدگاه شما کاربران محترم زومیت درباره‌ی نسل جدید تراشه‌های کرین هواوی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات