TSMC و گلوبال فاندریز درباره حق ثبت پتنت‌ به توافق رسیدند

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
غول‌های صنعت تولید پردازنده درمورد شکایت‌های متقابلی که علیه هم به جریان انداخته‌ بودند، سرانجام به توافق رسیدند.
تبلیغات

TSMC، شرکت تایوانی ساخت‌و‌تولید نیمه‌هادی و GlobalFoundries اخیرا موضوع شکایت‌های متقابلی را که علیه یکدیگر و سایر مشتریان طرفین به جریان انداخته‌ بودند، حل‌و‌فصل کردند. طی این توافق، ۲۵ شکایت حقوقی که گلوبال فاندریز علیه TSMC به جریان انداخته‌ بود، باز پس گرفته شد. گلوبال فاندریز در ۲۶ اوت سال جاری فرایند حقوقی را علیه شرکت تایوانی به جریان انداخته بود و TSMC را به نقض ۱۶ پتنت ثبت شده متهم کرده بود.

پردازنده / CPU

گفتنی است، نام مشتریان TSMC شامل اپل، گوگل، برادکام، موتورولا، انویدیا، سیسکو، لنوو، TCL و ایسوس نیز در شکایت پیشین گلوبال فاندریز به چشم می‌خورد. با بازپس‌گیری شکایات مطرح ازسوی گلوبال فاندریز، دادخواست‌های متعددی که TSMC اوایل ماه جاری علیه شکایات اولیه گلوبال فاندریز صادر کرده بود نیز به‌عنوان بخشی از توافق رد می‌شوند. این دعاوی شامل ادعای TSMC از رقیب آمریکایی خود مبنی بر نقض ۲۵ پتنت آن‌ها می‌شد که مربوط به فرایندهای تولید نودهای ۴۰، ۲۸، ۲۲، ۱۴ و ۱۲ نانومتری بود.

علاوه‌بر اینکه همه دادخواهی‌ها رد شدند، هر دو شرکت صنعت تولید پردازنده با مجوز متقابل ثبت پتنت موافقت کردند. چنین توافقی این امکان را به شرکت‌ها می‌دهد تا از ثبت پتنت نیمه‌هادی فعلی یکدیگر و همچنین هرگونه پتنت نیمه‌هادی دیگری که در هر یک از شرکت‌ها طی ۱۰ سال آینده ثبت شود، استفاده کنند. توماس کالفیلد، مدیرعامل گلوبال فاندریز گفت:

توافق بین GlobalFoundries و TSMC توانایی رشد گلوبال فاندریز را تضمین می‌کند و پیروزی بزرگی برای کل صنعت نیمه‌هادی محسوب می‌شود که هسته‌ی اصلی اقتصاد جهانی امروز است.

غول‌های صنعت تولید پردازنده بیان کردند که مجوز متقابل توسط هر دو شرکت توافق شده است زیرا آن‌ها خواهان ادامه‌ی سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در تحقیقات و توسعه‌ی نیمه‌هادی‌ هستند. هر دو شرکت اضافه کردند:

این تصمیم، آزادی عملکرد گلوبال فاندریز و TSMC را تضمین خواهد کرد و به مشتریان هر یک از شرکت‌ها این اطمینان را خواهد داد تا به مجموعه‌ی کاملی از فناوری‌ها و خدمات دسترسی پیدا کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات