سامسونگ اکسینوس 980 مجهز به مودم 5G رونمایی شد

چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اولین پردازنده‌ی موبایلی اختصاصی خود را با تراشه‌ی مودم 5G معرفی کرد. اکسینوس 980 احتمالا در پرچمدارهای آتی کره‌ای‌ها استفاده خواهد شد.
تبلیغات

سامسونگ روز سه‌شنبه از اولین پردازنده‌ی موبایلی مجهز به مودم 5G خود رونمایی کرد. Exynos 980 تراشه‌ی مودم 5G و پردازنده‌ی اپلیکیشن‌های موبایلی را در یک تراشه جمع‌آوری کرده است.

اتصال 5G با ادعای افزایش سرعت، پوشش و پاسخ‌دهی شبکه‌های بی‌سیم به کاربران عرضه خواهد شد. این شبکه سرعت اتصال ۱۰ تا ۱۰۰ برابر اتصال کنونی شبکه‌های مخابراتی دارد. به‌علاوه 5G از همه‌ی اتصال‌های سیمی و فیبر نوری کنونی سریع‌تر خواهد بود. از قابلیت‌های دیگر شبکه‌ی مخابراتی جدید می‌توان به سرعت بالا در اتصال اولیه‌ی دستگاه اشاره کرد.

اکسینوس 980 به‌عنوان اولین پردازنده‌ی اختصاصی 5G سامسونگ از شبکه‌های 2G تا 5G پشتیبانی می‌کند. نرخ تبادل داده در اتصال 5G نیز در طیف زیر ۶ گیگاهرتز به ۲/۵۵ گیگابیت‌برثانیه می‌رسد. پردازنده‌ی کره‌ای‌ها مبتنی بر فناوری تولید هشت نانومتری ساخته شده و مجهز به دو هسته‌ی Cortex-A77 و ۶ هسته‌ی Cortex-A55 است. به‌علاوه پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 نیز در پردازنده‌ی اختصاصی سامسونگ عرضه می‌شود.

سامسونگ در پردازنده‌ی موبایلی جدید از واحد پردازش عصبی (NPU) هم استفاده می‌کند که وظایف مربوط به پردازش هوش مصنوعی را در داخل دستگاه انجام خواهد داد. به‌ بیان دیگر برای وظایف مذکور دیگر نیازی به ارسال و دریافت اطلاعات از سرور آنلاین نخواهد بود. درنهایت حریم خصوصی داده‌ای افراد و امنیت اطلاعات آن‌‌ها افزایش می‌یابد. ازجمله کاربردهایی که از مزایای NPU بهره‌مند می‌شوند، می‌توان به تأیید هویت، فیلتر محتوا، واقعیت ترکیبی و موارد مشابه اشاره کرد.

اکسینوس 980 برای عکاس‌ها نیز مزایایی را به‌همراه دارد. در پردازنده‌ی جدید یک واحد پردازش سیگنال تصویر وجود دارد که عکس‌های تا ۱۰۸ میلیون پیکسل را پردازش می‌کند. به‌علاوه این بخش از پنج حسگر تصویر پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های تصویری هم می‌توان به انکودینک و دیکودینگ ویدئو تا کیفیت 4K UHD و نرخ بازسازی ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه اشاره کرد. آخرین جزئیات خبری درباره‌ی اکسینوس 980، زمان شروع تولید انبوه آن را پایان سال جاری اعلام می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات