کوالکام عرضه‌ ویندوز 10 ارزان‌تر روی لپتاپ‌های ARM را ممکن می‌کند

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
یکی از موانع در گسترش ویندوز ۱۰ روی پلتفرم ARM، قیمت بالای موج اول دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های مبتنی بر این معماری بوده است.
تبلیغات

شرکت کوالکام قصد دارد نسخه‌ای ارزان از ویندوز ۱۰ را روی پلتفرم ARM اجرا کند؛ در صورت موفقیت، رایانه‌های شخصی (PC) ارزان‌قیمت ۳۰۰ دلاری در دسترس خواهند بود. دان مک‌گوایر، معاون بخش بازاریابی بین‌المللی کوالکام به‌تازگی در مصاحبه‌ای در پادکست Mobile Tech به این مطلب اشاره کرده است.

گویا این حرکت توسط تولید تراشه جدیدی با نام موقتی Snapdragon 7cx انجام خواهد شد که در رده‌ای پایین‌تر از اسنپدراگون 8cx قرار می‌گیرد. مک‌گوایر خاطرنشان کرده است که «به‌زودی لپ‌تاپ‌های ارزان‌تری با پردازنده‌های اسنپدراگون روی هر دو سیستم‌عامل ویندوز و کروم در دسترس قرار خواهند گرفت» و قیمتی در بازه‌ی ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار خواهند داشت.

نفوذ بیشتر ویندوز 10 در رایانه‌های شخصی آرم برای جلب توجه و علاقه‌ی توسعه‌دهندگان، امری ضروری است. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم به‌دلیل محدودیت‌های سازگاری، حتی گوگل نیز تیم کروم ویژه‌ی «ویندوز ۱۰ روی آرم» را کوچک‌تر کرده است. حال، کوالکام با این پردازنده‌ی جدید امیدوار است روند فعلی را تغییر دهد و دستگاه‌های مبتنی بر آرم با قیمتی ارزان‌تر عرضه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات