AMD عرضه پردازنده‌های نسل جدید تردریپر در سال جاری را تایید کرد

جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
AMD به‌تازگی و در جریان کنفرانسی، بازه‌ی زمانی عرضه‌ی پردازنده‌های قدرتمند سری ۳۰۰۰ تردریپر را اعلام کرد.
تبلیغات

شرکت AMD به‌تازگی در خلال کنفرانسی اختصاصی برای سرمایه‌گذاران، از نقشه‌ی راه به‌روز شده‌ی خود رونمایی کرد. در این نقشه‌ی راه تاریخ عرضه‌ی پردازنده‌های رایزن آینده‌ی این تراشه‌ساز آمریکایی شامل پردازنده‌های قدرتمند تردریپر (Threadripper) اعلام شده بود.

amd third gen ryzen

اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌های AMD پیش برود، نسل دوم پردازنده‌های موبایل Ryzen Pro در بهار امسال روانه‌ی بازار خواهد شد. انتظار می‌رود در این پردازنده‌ها هم به‌مانند مدل‌های غیر Pro، از ریزمعماری ‌Zen پلاس استفاده شود و شاهد حضور پردازنده‌های گرافیکی مجتمع وگا در این تراشه‌ها باشیم. تراشه‌های سری 3000 Ryzen Pro با فناوری ساخت 12LP (سطح عملکرد پیشتاز) شرکت GlobalFoundries تولید خواهد شد.

با این وجود برای مشتاقان فناوری، گام بزرگ‌تر شرکت AMD عرضه‌ی نسل سوم یا سری ۳۰۰۰ پردازنده‌های مورد انتظار رایزن تردریپر است. ‏AMD عرضه‌ی این محصولات قدرتمند را موکول به زمانی در سال جاری و البته پس از آغاز عرضه‌ی عمومی پردازنده‌های نسل سوم رایزن دسکتاپ کرده است. تراشه‌های نسل سوم رایزن (Ryzen) قرار است در اواسط سال ۲۰۱۹ وارد بازار سخت‌افزار شود. متاسفانه شرکت AMD تاریخ دقیق‌تری را در این زمینه اعلام نکرده است.

در عین حال پردازنده‌های سری ۳۰۰۰ رایزن با نام رمز Matisse قرار است با ریز معماری Zen 2 و بر پایه فناوری ساخت ۷ نانومتری شرکت تایوانی TSMC تولید شده و به دست کاربران برسد. به‌لطف اسناد افشا شده در ماه دسامبر سال گذشته توسط وب سایت AdoredTV که در آن تعداد هسته‌ها و سرعت کلاک پردازنده‌های نسل بعدی AMD در مقایسه با پردازنده‌های سری ۲۰۰۰ رایزن ارائه شده بود، این پردازنده‌ها از هم‌اکنون نگاه‌های بسیاری را به خود دوخته است.

third gen ryzen

 پردازنده‌های سرور EPYC  شرکت AMD با نام رمز Rome نیز در سال جاری روانه‌ی بازار مصرف خواهد شد؛ بااین‌حال AMD تاریخ عرضه‌ی دقیق آن‌ها را نیز مشخص نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات