اسنپدراگون 835 کامپیوترهای مبتنی بر آرم با تراشه گوشی‌ها تفاوت دارد

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌‌ی کوالکام سرانجام معرفی شدند؛ با این حال تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ به‌کاررفته در آن‌ها با نمونه‌های مخصوص گوشی‌ تفاوت دارد.
تبلیغات

در جریان کنفرانس کوالکام در هاوایی، شرکای سخت‌افزاری این شرکت به روی صحنه آمدند و از جدیدترین محصولات خود رونمایی کردند. AMD در این نشست اعلام کرد که با همکاری کوالکام، از مودم‌های ساخت آن‌ در پردازنده‌های خود استفاده می‌کند. اچ‌پی و ایسوس نیز اولین کامپیوترهای ویندوز ۱۰ مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵ را معرفی کردند.

مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد که در نظر دارد ویندوز کامل را روی تراشه‌ی آرم اجرا کند و در آن زمان گفت که اولین کامپیوترهای مبتنی بر آرم از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده می‌کنند. اکنون با رونمایی از اولین دستگاه‌های مجهز به این تراشه، مشخص شده است که این تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ دقیقا همان نمونه‌های به‌کاررفته در پرچم‌داران اندروید نیستند.

برطبق مشخصاتی که کوالکام در وب‌سایت خود برای پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۸۳۵ و پلتفرم کامپیوتر همین تراشه فهرست کرده است، نمونه‌های مخصوص کامپیوتر فاقد برخی از ویژگی‌های موجود در همتایان موبایل خود هستند.

برای نمونه، پشتیبانی از استاندارد وای‌فای 802.11ad که روی طیف ۶۰ گیگاهرتز اجرا می‌شود، برای تراشه‌های مخصوص کامپیوتر درنظر گرفته نشده است. در نتیجه هرچند سرعت وای‌فای این تراشه‌ها بیشتر است؛ اما از گستره‌ی محدودتری برخوردار هستند. این تراشه‌ها همچنین فاقد WiPower، قابلیت شارژ بی‌سیم کوالکام هستند. با توجه به اینکه کامپیوترها نیازی به برخورداری از شارژ بی‌سیم ندارند، این مورد چندان غیر منتظره محسوب نمی‌شود. مورد آخر اما غافلگیرکننده است؛ تراشه‌های مخصوص کامپیوتر از شارژ سریع نسخه‌ی ۴ پشتیبانی نمی‌کنند.

علاوه بر این، در وب‌سایت کوالکام پشتیبانی از ان‌اف‌سی - قابلیتی که در اکثر کامپیوترهای مخصوص کسب‌وکار یافت می‌شود - ذکر نشده است. با این حال کوالکام در تماس با وب‌سایت نئووین تأیید کرده که پشتیبانی از ان‌اف‌سی حذف نشده است.

به‌جز این موارد، به نظر می‌رسد که این تراشه‌ها در باقی مشخصات یکسان هستند. هر دو از ۸ هسته‌ی کریو ۲۸۰ با حداکثر فرکانس پردازش ۲.۴۵ گیگاهرتز، واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۴۰، پردازنده سیگنال دیجیتال هکساگون ۶۸۲ و یک مودم ایکس ۱۶ اسنپدراگون با قابلیت پشتیبانی از سرعت LTE گیگابیت بهره می‌گیرند.

انتظار می‌رود که اولین کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ (اچ‌پی Envy x2 و ایسوس NovaGo) تا بهار سال آینده‌ی میلادی به بازار عرضه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات