مایکروسافت و کوالکام: لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده آرم نیازمند هفته‌ای یک بار شارژ هستند

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سرانجام در کنفرانس شب گذشته‌ی مایکروسافت، کوالکام و شرکای سخت‌افزاری آن‌ها، نخستین لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی آرم معرفی شدند.
تبلیغات

 در جریان کنفرانس شب گذشته‌ی کوالکام، تری میرسون، نائب رئیس ارشد بخش ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت وعده داد که کاربران کامپیوترهای ویندوز ۱۰ مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون، با وجود استفاده‌ی مداوم از دستگاهشان، تنها هفته‌ای یک بار نیازمند شارژ خواهند بود. تری این کامپیوترهای جدید را تغییردهنده‌ی بازی می‌نامد و کریستیانو امون، مدیر اجرایی ارشد کوالکام تکنولوژیز اشاره می‌کند که این دستاورد به لپ‌تاپ‌های ویندوز ۱۰ امکان می‌دهد تا برای استفاده‌های کاری و سرگرمی جایگزین تبلت‌ها شوند.

«کامپیوترهای همیشه متصل» اصطلاحی است که مایکروسافت و کوالکام برای نامیدن این لپ‌تاپ‌های جدید به‌ کار می‌برند. این لپ‌تاپ‌ها از وزن سبکی برخوردارند، نیازی به فن ندارند و از مودم‌های پرسرعت نسل چهارم موبایل بهره می‌برند و مهم‌تر از همه به لطف عمر باتری ۲۰ ساعته و با وجود استفاده از نرم‌افزارهای معمول ویندوز ۱۰، می‌توانند همیشه روشن و متصل بمانند.

این ویژگی بی‌نظیر به کاربران این لپ‌تاپ‌ها امکان می‌دهد همانند گوشی‌ هوشمند در سفرهای خود نیازی به حمل شارژر نداشته باشند.

Always Connected Windows 10 PCs

اپراتور اسپرینت که در این رویداد شرکت کرده بود، وعده‌ی فعال‌سازی آسان، داده‌های نامحدود و پشتیبانی مناسب برای این دستگاه‌ها داد.

ایسوس نوواگو (NovaGo) از اولین دستگاه‌های استفاده‌کننده از این پلتفرم محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ هم از سیم‌کارت الکترونیکی و هم نانو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند؛ از حداکثر حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایت و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم برخوردار است و البته قدرت پردازشی آن توسط پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ تأمین می‌شود.

ایسوس وعده‌ی ۲۲ ساعت عمر باتری (در حالت پخش ویدئو)، ۳۰ روز در حالت آماده به‌کار و ارائه‌ی شبکه‌ی نسل چهارم موبایل برای این دستگاه داده است.

Asus NovaGo

لپ‌تاپ ایسوس از قلم لمسی، ویندوز اینک و ویندوز هلو نیز پشتیبانی می‌کند و قیمت آن برای نسخه‌ی پایه با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی تنها ۵۹۹ دلار خواهد بود. نسخه‌ی دوم با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۷۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

این لپ‌تاپ‌ها در ایالات متحده، چین، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، آلمان و تایوان در دسترس خواهند بود.

علاوه بر این، کوین فراست، نائب رئیس ارشد بخش سیستم‌های شخصی مصرفی اچ‌پی در این رویداد از لپ‌تاپ جدید این شرکت به نام اچ‌پی Envy x2 رونمایی کرد.

این دستگاه همانند سرفیس پرو از بدنه‌ای فلزی برخوردار است؛ عمر باتری ۲۰ ساعته ارائه می‌دهد و ضخامت آن تنها ۶.۹ میلی‌متر (به باریکی یک آیفون) است. قیمت این تبلت هنوز مشخص نیست؛ اما بهار سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد.

HP Envy x2

لنوو در ژانویه‌ی ۲۰۱۸ و در نمایشگاه CES از تولیدات جدید خود در این پلتفرم رونمایی خواهد کرد.

کوین لنزینگ نائب رئیس ارشد AMD نیز از دیگر شرکت‌کنندگان این رویداد بود. وی اعلام کرد که آن‌ها از مودم‌ نسل چهارم کوالکام در لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی رایزن استفاده خواهند کرد تا مزیت همیشه متصل را برای دستگاه‌های x86 نیز به ارمغان بیاورند.

در پایان، امون اعلام کرد که انتظار دارد کامپیوترهای همیشه متصل رایانش همراه را متحول کنند و با ایجاد دسترسی پرسرعت به اینترنت، قدرت و عملکرد رایانش ابری را به پای رایانش مبتنی بر فضای محلی برسانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات