اینتل تولید تراشه ۱۰ نانومتری را از اواخر ۲۰۱۷ آغاز می‌کند

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل اعلام کرد که تولید تراشه‌ی مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری را از اواخر سال جاری میلادی به‌صورت محدود آغاز خواهد کرد.
تبلیغات

اینتل سال ۲۰۱۶ از برنامه‌هایش برای تولید تراشه‌ی مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری خبر داد؛ حال آنکه برنامه‌ی اینتل برای تولید این تراشه‌ها با تأخیر همراه شد. حال این کمپانی اعلام کرده است که تولید تراشه‌ی مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری را از اواخر سال جاری میلادی به‌صورت محدود آغاز خواهد کرد.

تولید تراشه‌ی ۱۰ نانومتری از اواخر سال جاری میلادی به معنای کنار گذاشتن برنامه‌ی موسوم به tick tock این کمپانی است. اینتل چهار نسل اخیر تراشه‌هایش را با بهره‌گیری از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری راهی بازار کرده است، اگرچه نسل جدید تراشه‌های اینتل با وجود بهره‌گیری از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری، با بهبودها و بهینه‌سازی‌هایی نیز همراه شده است.

تراشه ۱۰ نانومتری اینتل

برایان کرانیچ، مدیرعامل اینتل, در خصوص عرضه‌ی تراشه‌های نسل جدید اعلام کرده است که اینتل در نظر دارد اواخر سال جاری میلادی به‌صورت محدود اقدام به عرضه‌ی تراشه‌ی ۱۰ نانومتری کند.

کزانیچ در جریان برگزاری کنفرانس مربوط به ارائه‌ی گزارش مالی این کمپانی اعلام کرد که این کمپانی در نظر دارد تولید انبوه و افزایش تولید خود را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ نهایی کند.

هرچند تراشه‌های کانن‌لیک مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری از اواخر سال جاری میلادی راهی بازار خواهند شد، اما به نظر می‌رسد این تراشه‌ها به‌صورت گسترده در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ در دسترس عموم خواهد بود.

به نظر می‌رسد اینتل این تراشه‌ها را نیز در قالب تراشه‌های نسل هشتمی خود راهی بازار خواهد کرد که اکنون شامل تراشه‌های ۱۴ نانومتری سری کبی‌ لیک برای لپ‌تاپ و کافی‌ لیک برای دسکتاپ می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات