اینتل گزارش مالی فصل سوم ۲۰۱۷ را منتشر کرد؛ افزایش درآمد در بخش‌های مختلف

جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اینتل نیز مانند دیگر کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری، به تازگی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ را منتشر کرد که جزئیات قابل توجهی دارد.
تبلیغات

اینتل به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌ی کامپیوتری در دنیا، گزارش مالی فصل سوم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است که بر اساس آن می‌بینیم فروش بخش حافظه‌های این غول فناوری ۳۷ درصد رشد داشته است و باعث شده اینتل بتواند پا را از پیش‌بینی وال‌استریت ژورنال فراتر بگذارد.

میزان درآمد اینتل نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲ درصد افزایش داشته است. سود این کمپانی به ازای هر سهم نیز نسبت به فصل سوم سال ۲۰۱۶ تا ۲۶ درصد بیشتر شده است. با انتشار گزارش مالی اینتل برای فصل سوم سال ۲۰۱۷، می‌بینیم که این کمپانی به خوبی توانسته است در بخش دیتاسنتر، اینترنت اشیاء و کسب‌وکار مربوط به حافظه‌، رکورد قابل توجهی ثبت کند.

میزان فروش اینتل در این مدت ۱۶.۱ میلیارد دلار و سود آن ۴.۵ میلیارد دلار بوده است. ضمن اینکه درآمد این کمپانی به ازای هر سهم ۹۴ سنت بوده است. اگر هزینه‌های ثابت را نادیده بگیریم، میزان سود اینتل ۴.۸ میلیارد دلار و میزان سود هر سهم ۱.۰۱ دلار بوده است. درآمد اینتل نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲ درصد بیشتر شده؛ درحالی‌که میزان سود هر سهم ۲۶ درصد افزایش داشته است.

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران باید از این روند خشنود باشند. تنها چند ساعت بعد از انتشار گزارش مالی جدید اینتل، ارزش هر سهم این کمپانی با افزایش روبه‌رو شد.

در بخش زیر جزئیات مهم این گزارش را می‌بینید:

  • درآمد اینتل ۱۶.۱ میلیارد دلار بوده است؛ درحالی‌که تحلیل‌گران درآمد ۱۵.۷۳ میلیارد دلاری را برای آن پیش‌بینی کرده بودند.
  • سود هر سهم ۱.۰۱ دلار بوده است؛ درحالی‌که تحلیل‌گران این مقدار را ۰.۸ دلار اعلام کرده بودند.
  • میزان درآمد اینتل برای فصل چهارم سال جاری ۱۶.۳ میلیارد دلار خواهد بود؛ درحالی‌که تحلیل‌گران ۱۶.۱ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده‌اند.
  • میزان سود هر سهم برای فصل چهارم ۰.۸۶ دلار اعلام شده است؛ درحالی‌که تحلیل‌گران انتظار ۰.۸۳ دلار به ازای هر سهم دارند.
  • انتظار می‌رود سود هر سهم اینتل در سال ۲۰۱۷ برابر ۳.۲۵ دلار باشد؛ درحالی‌که تحلیل‌گران این مقدار را ۳.۰۱ دلار پیش‌بینی کرده‌اند.

میزان درآمد اینتل در فصل سوم ۲۰۱۷، نشان از عملکرد بسیار خوب این کمپانی در بخش‌های مختلف دارد. میزان درآمد بخش دیتاسنتر نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته با ۷ درصد رشد به ۴.۹ میلیارد دلار رسیده است. درآمد گروه اینترنت اشیاء اینتل با ۲۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۸۴۹ میلیون دلار رسیده است. درآمد کسب‌وکار حافظه‌های اینتل نیز ۸۹۱ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل ۳۷ درصد بیشتر شده است.

میزان درآمد گروه راهکارهای قابل برنامه‌ریزی اینتل، شامل نیمه‌هادی‌های قابل برنامه‌ریزی نیز ۱۰ درصد بیشتر شده و نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم سال قبل به ۴۹۶ میلیون دلار رسیده است.

البته تمام بخش‌های اینتل در این فصل موفق نبوده‌‌اند و کسب‌وکار پردازش‌های کلاینت اینتل شامل بخش‌ تراشه‌های دسکتاپ، گوشی‌ها و تبلت‌ها، تقریبا درآمد ثابتی داشته‌اند. فروش کل این واحد نسبت به فروش کسب‌و‌کار اینتل، ۷ درصد کاهش داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات