درآمد ماهیانه AMD‌ از محل فروش پردازنده بیشتر از اینتل شد

یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حاکی هستند که شرکت ای‌ام‌دی در ماه آگوست توانسته است درآمد بیشتری از فروش پردازنده‌های مرکزی در مقایسه با اینتل به‌دست آورد.
تبلیغات

اخیرا شرکت ام‌ای‌دی، کانون توجه دنیای کامپیوترهای شخصی بوده است. این موضوع تنها به دلیل کارت‌های گرافیک وگا نیست و پردازنده‌های مرکزی تردریپر هم نقش مهمی در درخشیدن این شرکت ایفا می‌کنند. این پردازنده‌ها، برای رقابت با مدل‌های رده بالای اینتل عرضه شده‌اند و این‌طور به نظر می‌رسد که دست کم از نظر آمار فروش، موفق به شکست اینتل شده باشند. شرکت ام‌ای‌دی، بخش اعظمی از یک دهه‌ی گذشته را در سایه‌ی اینتل سپری کرد و این ماه، یکی از معدود مواردی محسوب می‌شود که توانسته است از رقیب اصلی خود، پیشی بگیرد.

ظاهرا اینتل، حضور قدرتمند ای‌ام‌دی را در بازار پردازنده‌های مرکزی پیش‌بینی نکرده بود. ای‌ام‌دی با عرضه‌ی پردازنده‌ی Threadripper 1950X، توانست توجه زیادی به خود جلب کند. در اسفندماه گذشته، وقتی که ای‌ام‌دی از پردازنده‌های رایزن رونمایی کرد، سهم بازار پردازنده‌های مرکزی این شرکت، تنها ۲۷.۶ درصد بود؛ اما معرفی پردازنده‌های تردریپر، این رقم را به ۴۹ درصد در تیرماه و ۵۶ درصد در مردادماه رساند.

گزارش مالی ای ام دی

این گزارش نشان می‌دهد که در میان تمام پردازنده‌های معرفی‌شده توسط ای‌ام‌دی، مدل رایزن ۵ ۱۶۰۰ که ۶ هسته‌ی پردازشی دارد، پرفروش‌ترین است. این پردازنده، تنها ۲۲۰ دلار قیمت دارد ولی قدرت زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در آن طرف، پردازنده‌ی Core i7 7700K، پرفروش‌ترین مدل اینتل محسوب می‌شود و توانسته است در صدر فهرست پرفروش‌ترین پردازنده‌های سایت آمازون قرار بگیرد. اینتل امیدوار است که با عرضه‌ی نسل هشتم پردازنده‌های خود (کافی لیک)، بتواند سهم بازار ازدست‌رفته‌ی خود را با ارائه‌ی مدل‌هایی قدرتمند با ارزش خرید بالا، مجددا به‌دست آورد. این نوع رقابت بین شرکت‌های مطرح تولیدکننده، همیشه به نفع کاربران است؛ زیرا نتیجه‌ی آن، عرضه‌ی مدل‌هایی با عملکرد و ارزش خرید بالاتر خواهد بود. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات