هواوی ۲۲ شهریور رویدادی با محوریت معرفی لوازم و تجهیزات اداری برگزار خواهد کرد

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی تیزری منتشر کرده است که بر اساس آن، ۲۲ شهریور رویدادی با محوریت معرفی تجهیزات و لوازم اداری مانند پرینتر معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

پس از تحریمهای سختگیرانهی ایالات متحده که توانست ضربهی سختی به بخش موبایل هواوی بزند، شرکت چینی تمام سعی خود را کرد که خسارت واردشده در بخش گوشی هوشمند و تبلت را از طریق ورود به بازارهای دیگر جبران کند. درواقع هواوی تلاش میکند وارد بازارهایی ازجمله سختافزار و لوازم جانبی کامپیوتر، لپتاپ، لوازم خانگی و حتی لوازم اداری شود.

در راستای همین سیاست، گویا هواوی در نظر دارد بهزودی رویدادی برگزار و جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینهی تجهیزات و لوازم اداری معرفی کند. GizmoChina مینویسد رویداد پیش روی هواوی، ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) برگزار میشود. تیزری نیز در این رابطه منتشر شده است که در آن، هواوی به معرفی محصولاتی مرتبط با تجهیزات و لوازم اداری و همچنین افزایش بهرهوری و خلاقیت کارمندان کسبوکارهای بزرگ و کوچک اشاره دارد.

متأسفانه اطلاعات بسیاری کمی از محصولات بعدی هواوی وجود دارد؛ اما گفته میشود شرکت چینی میخواهد محصولاتی از جمله پرینتر رونمایی کند و حضور خود در بازار تجهیزات و لوازم اداری را پررنگتر از گذشته سازد. در گزارش دیگری آمده است که هواوی محصولی مجهز به صفحهنمایش ۱۴ اینچی معرفی خواهد کرد که از برخی از ویژگیهای گوشی هوشمند برخوردار خواهد بودمتأسفانه هنوز نام محصول مورد نظر مشخص نیست و اطلاعات دقیقی در مورد کاربرد آن در فضای مجازی قرار نگرفته است.

تیزر رویداد جدید هواوی

در متن گزارش آمده است که محصول جدید هواوی لپتاپ نخواهد بود؛ زیرا قابلیتهایی شبیه به گوشی هوشمند دارد. از طرف دیگر، صفحهنمایش ۱۴ اینچی به قدری بزرگ است که نمیتوان دستگاه مورد نظر را نوعی تبلت نامید. البته انتظار میرود با نزدیکتر شدن به زمان برگزاری رویداد هواوی، اطلاعات بیشتری از برنامههای شرکت چینی و محصولات بعدی آن در فضای مجازی قرار بگیرد.

در مورد پرینتر جدید هواوی گفته شده است که کاربردهای مختلفی دارد و علاوه بر امکان پرینت گرفتن، توانایی اسکن و کپی کردن اسناد خواهد داشت. پرینتر همهکارهی هواوی از ارتباطات Wi-Fi پشتیبانی خواهد کرد تا کاربر بتواند بهصورت ریموت یا از راه دور از ویژگیهای این محصول شرکت چینی استفاده کند.

هواوی همچنان تحت تحریم است؛ تحریمهایی که اجازه نمیدهند شرکت چینی بتواند از شرکتهای آمریکایی تجهیزاتی مانند تراشههای مجهز به مودم 5G خریداری کند. همین امر سبب شده است هواوی مجبور به خرید مدلی از تراشههای اسنپدراگون با مودم 4G شود. نمونهی چنین اقدامی در سری پی ۵۰ رخ داده داست که دارای تراشهی اسنپدراگون ۸۸۸ با مودم 4G هستند و به نظر میرسد در آینده مشابه چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

پرینتر جدید هواوی

شرکتهایسیلیکون که زیرمجموعهی هواوی محسوب میشود و وظیفهی طراحی تراشههای کرین را به عهده دارد نیز وضعیت چندان مساعدی ندارد. در گزارشی ذکر شده است که سهم هایسیلیکون از بازار تراشهی مناسب برای گوشی هوشمند و تبلت بهشدت افت کرده و در حال حاضر تنها ۳ درصد از این بازار در اختیار هایسیلیکون قرار دارد.

در هر صورت باید صبر کرد و دید برنامههای هواوی چگونه پیش خواهد رفت و آیا میتواند روزی دوباره به جایگاه پیشین خود بازگردد یا همچنان بهصورت محدود در بازار گوشیهوشمند فعالیت خواهد کرد تا حضور خود را در بازارهای دیگر مانند لوازم و تجهیزات اداری پررنگتر سازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات