پتنت جدید هواوی گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایش جمع‌شونده را به‌نمایش می‌گذارد

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی پتنتی از گوشی هوشمندی ثبت کرده است که صفحه‌نمایش منعطفی با قابلیت جمع‌شدن در پشت بدنه دستگاه دارد.
تبلیغات

هواوی و شیائومی را می‌توان دو شرکت سازنده گجت‌های هوشمند دانست که پتنت‌هایی با طراحی‌های جاه‌طلبانه و آینده‌نگرانه ثبت می‌کنند. از مکانیزم‌های مختلف دوربین سلفی تا طراحی‌های صفحه‌نمایش با ویژگی امکان گسترش ابعاد آن همگی از ویژگی‌هایی هستند که در پتنت‌های شرکت چینی می‌توان مشاهده کرد.

GizmoChina گزارش می‌دهد هواوی پتنت دیگری ثبت کرده است؛ پتنتی که گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایشی جمع‌شونده را نشان می‌دهد. طبق پتنت مذکور، تلفن هوشمند از صفحه‌نمایشی بسیار منعطف استفاده می‌کند که بخشی از آن در پشت بدنه دستگاه پنهان می‌شود و کاربر زمانی که به صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر نیاز داشته باشد، با صدور فرمان بخش پنهان‌شده را می‌تواند آزاد کند.

چنین مکانیزمی را هواوی در پتنت‌های دیگرش استفاده کرده بود؛ اما آنچه طراحی جدید را منحصر‌به‌فرد می‌کند، پشتیبانی آن از ژست‌های حرکتی برای صدور فرمان‌های مختلف خواهد بود. در تصویری که همراه اسناد منتشر شده است، نحوه عملکرد صفحه‌نمایش را می‌توان مشاهده کرد. در تصویر یادشده، دیده می‌شود که بخشی از صفحه‌نمایش آزاد است و بخش دیگر نیز مکانیزمی چرخشی برای جمع‌شدن یا آزاد‌کردن بخش پنهان‌شده صفحه‌نمایش دارد.

پتنت گوشی هوشمند هواوی با صفحه نمایش جمع شونده

برای آزادکردن یا جمع‌شدن صفحه‌نمایش در پشت بدنه دستگاه نیز می‌توان از فرمان‌ها و ژست‌های حرکتی استفاده کرد. برای مثال، کاربر می‌تواند سرعت آزادکردن یا جمع‌شدن صفحه‌نمایش را با ژست‌های حرکتی کنترل کند. هواوی در متن پتنت توضیح داده است که فرمان‌ها می‌توانند بدون لمس صفحه‌نمایش صادر شوند و درواقع ژست‌هایی حرکتی باشند که کاربر درمقابل دوربین گوشی انجام می‌دهد.

علاوه‌براین، صفحه‌نمایش از سیستم بازخورد لمسی (Haptic Feedback) برخوردار است. این فناوری در دسته کنسول خانگی پلی استیشن ۵ به نام دوال سنس استفاده شده و توانسته است نظر بسیاری از کاربران و گیمرها را به خود جلب کند. در متن پتنت آمده است کاربر می‌تواند صفحه‌نمایش را ازطریق اسلاید مجازی کنترل کند. ویژگی مذکور با سیستم بازخورد لمسی همراه است تا حس و تجربه بهتری به کاربر در زمان استفاده از صفحه‌نمایش جمع‌شونده انتقال دهد.

در قسمت انتهایی تصویر پتنت مدنظر، کاربری نشان داده شده است که امکان کنترل سرعت گسترش‌یافتن یا جمع‌شدن صفحه‌نمایش را با نشان‌دادن انگشتانش به دوربین دارد. درواقع، کاربر با نشان‌دادن تعداد انگشتانش می‌تواند سرعت جمع‌شدن یا آزادکردن صفحه‌نمایش را کنترل کند که در نوع خود اتفاق جالبی به‌نظر می‌رسد.

انتظار می‌رود طراحی به‌نمایش‌درآمده در پتنت به‌نوعی در یکی از مدل‌های نسل بعدی سری هواوی میت استفاده شود؛ اما هنوز مشخص نشده است کدام‌یک از مدل‌های این سری ویژگی ذکرشده را خواهد داشت. درهرصورت، این اولین بار نیست که هواوی پتنتی با طراحی خاص را ثبت کرده است؛ اما باید در نظر گرفت که ثبت پتنت به‌معنی رسیدن محصولی برگرفته از طراحی آن به مرحله تولید انبوه نیست و امکان دارد در مراحل مختلف طراحی و توسعه به مشکل بربخورد یا سران شرکت را برای تولید انبوه آن متقاعد نکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات