چاپگر سه بعدی شکلات به کمک تازه‌کارهای این صنعت می‌آید

سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
استارتاپی در فیلادلفیا به‌نام Cocoa Press، موفق شد یک چاپگر سه‌بعدی شکلات برای شروع فعالیت افراد تازه‌کار در این صنعت تولید کند.
تبلیغات

مدتی است که چاپگرهای سه‌بعدی پا به‌ دنیای فناوری گذاشته‌اند. از این دستگاه برای تولید چیزهای مختلفی استفاده می‌شود ولی به‌تازگی فردی تصمیم گرفته است که کار جدیدی به‌وسیله آن انجام دهد. ون وینستین، بنیانگذار استارتاپی واقع در فیلادلفیا با نام Cocoa Press است. وی که شیفته چاپگرهای سه‌بعدی شده بود روزی تصمیم گرفت این فناوری را یک قدم جلوتر ببرد. وینستین موفق به ساخت دستگاهی شده است که می‌تواند سازه‌های شکلاتی چاپ کند. نتیجه تلاش‌های مداوم این فرد Cocoa Press است.

این فرد هنگامی که درباره علت ساخت دستگاه خود توضیح داد گفت، همیشه قسمتی از زندگی انسان‌ها به غذا وابسته است و این مسئله درباره شکلات نیز صدق می‌کند. درواقع او ارتباط مستقیم محصول خروجی دستگاه خود با زندگی مردم را دلیل موفقیت استارتاپش می‌داند. اگر به آمار و ارقام موجود نیز نگاه کنیم متوجه می‌شویم که ادعای وی درست است. بر اساس اطلاعات منتشر شده به‌وسیله GrandView Research، در سال ۲۰۱۹ ابعاد بازار جهانی شکلات درحدود ۱۳۰٫۵ میلیارد دلار بود. ون وینستین اعتقاد دارد چاپگر سه‌بعدی او می‌تواند به تازه‌کاران، فرصتی برای ورود به این صنعت بدهد تا آن‌ها نیز بتوانند بخت خود را امتحان کنند.

ون وینستین سازنده چاپگر سه بعدی شکلات

او که دانش‌آموخته دانشگاه پنسیلوانیا است، تحقیقات خود را از زمانی‌که در دبیرستان بود شروع کرد. پس از اینکه وی جزئیات پیشرفت خود را در وبلاگ شخصی‌اش به اشتراک گذاشت برای مدتی آن را متوقف کرد تا بتواند تمرکز بیشتری روی دروس دانشگاه داشته باشد. اما او هیچ‌وقت نتوانست اعتیاد خود به شکلات را ترک کند و به‌همین دلیل بار دیگر به سمت این پروژه آمد و آن را ادامه داد. یک ویدئو از وینستین در سال ۲۰۱۸ ضبط شده است که مراحل آزمایشی چاپگر او را نشان می‌دهد.

مدل اولیه چاپگر سه بعدی شکلات

وینستین با دریافت چند کمک مالی از دانشگاه و بودجه‌ای که از طرف Pennovation به او داده شد، کار خود را با جدیت آغاز کرد. اکنون می‌توان چاپگر‌ سه‌بعدی شکلات این شرکت را با قیمت ۵۵۰۰ دلار پیش خرید کرد. البته باید به این مسئله نیز اشاره کرد که دستگاه مذکور در مراحل تجاری‌سازی با مشکلات متعددی نیز روبه‌رو شده است؛ اما این مسائل باعث نمی‌شود وینستن دست از تلاش بردارد. او با شرکت Hershey نیز صحبت کرده و معتقد است که محصول وی می‌تواند پیشنهادی مناسب برای مصرف‌کنندگان و مشاغل مرتبط باشد.

ون وینستین

وینستین درباره این موضوع گفت:

هنوز هیچ‌کس چاپگری تولید نکرده است که توانایی تولید محصولات شکلاتی داشته باشد. من توانسته‌ام با Hershey ارتباط بگیرم؛ زیرا این شرکت از حامیان مالی اصلی مرکز Pennovation است. مسئولان این شرکت به من گفتند که مشکلات پیش آمده به‌دلیل محدودیت‌های فنی بود، اما بازخورد مشتری‌ها نسبت به این محصول واقعا مثبت است.

این گفته وینستین یعنی او تنها خالق چاپگر سه‌بعدی شکلات در ایالات متحده آمریکا است. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به‌ این مسئله نیز اشاره کرد که قصد رقابت با دیگر شرکت‌های شکلات‌سازی را ندارد و تنها دوست دارد این دستگاه به‌ جهان عرضه شود. او محصول خود را برای افرادی ساخته است که سابقه زیادی در دنیای تجارت شکلات ندارند.

در دید این جوان خلاق، Cocoa Press می‌تواند شرکتی باشد که فروشندگان دستگاه و شکلات را با هم از آن تهیه کرده و شروع به ساخت مدل‌هایی که خود به آن علاقه‌مند هستند می‌کنند. حتی برنامه‌های بلند مدتی برای تأمین شکلات از منابع اولیه این محصول در نظر گرفته شده است؛ یعنی استارتاپ مذکور روزی می‌تواند از مزارع کاکائو، شکلات مدنظر خود را تولید کند.

به‌طور معمول برای شروع کار شکلات‌سازی باید حدود ۵۷ هزار دلار هزینه کرد

به‌گفته وینستین، مغازه‌های شکلات‌سازی باید برای شروع کار خود حدود ۵۷ هزار دلار به‌منظور خرید تجهیزات جدید هزینه کنند. در مقابل این رقم بسیار زیاد، ۵۵۰۰ دلار درنظر گرفته‌شده برای چاپگر سه‌بعدی Cocoa Press اصلا مبلغ زیادی به‌نظر نمی‌آید. وی انتظار دارد شروع فروش محصول جدید استارتاپ او از اواسط سال آینده آغاز شود. این کارآفرین جوان اعتقاد دارد چاپگر سه‌بعدی شکلات‌ یک صنعت نیم میلیارد دلاری است و پتانسیل بسیاری برای رشد دارد، خصوصا حالا که هیچ دستگاه دیگری شبیه آن وجود ندارد که بتواند کار کسانی را که می‌خواهند در این زمینه ورود کنند، آسان‌تر کند.

نظر شما کاربران زومیت درباره چاپگر سه‌بعدی شکلات و تأثیر آن روی این صنعت چیست؟ آیا این دستگاه از سوی کاربران پذیرفته می‌شود و می‌تواند جهش بزرگی در تجارت شکلات ایجاد کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات