ویندوز ۱۱ به قابلیتی مشابه macOS مجهز شد

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اکشن سنتر ویندوز ۱۱
ویندوز ۱۱ با قابلیت‌ جدیدی به‌نام Linked Devices، امکان مدیریت بهتر دستگاه‌های متصل به کامپیوتر را دردسترس کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

مایکروسافت با صفحه‌ی جدید Linked Devices ویندوز ۱۱ که اکنون برای کاربران نسخه‌ی بتا دردسترس قرار دارد، مدیریت دستگاه‌های متصل به سیستم‌عامل را بهبود بخشیده است. این قابلیت مکانی جامع برای مشاهده و مدیریت همه‌ی دستگاه‌های مرتبط با حساب مایکروسافت کاربران، ازجمله کامپیوترهای شخصی و کنسول بازی ایکس باکس محسوب می‌شود.

ویندوز ۱۱ قبلاً برخلاف macOS و iOS، از بخش اختصاصی برای مدیریت دستگاه‌های متصل بی‌بهره بود. این به‌روزرسانی می‌تواند شکاف مذکور را پر کند و تصویری واضح‌تر از اکوسیستم مایکروسافت را برای کاربران به‌ارمغان بیاورد.

طبق پست جدید PhantomOfEarth، صفحه‌ی Linked Devices فهرستی از همه‌ی دستگاه‌هایی را که با حساب مایکروسافت خود وارد آن‌ها شده‌اید، نمایش می‌دهد. این صفحه شامل اطلاعاتی مثل نوع دستگاه (کامپیوتر شخصی، ایکس‌باکس یا موارد دیگر)، نسخه‌ی سیستم‌عامل و جزئیات اختصاصی هر دستگاه مانند رم، پردازنده و شماره‌ی نسخه‌ی ویندوز می‌شود.

صفحه‌ی Linked Devices خلاصه‌ای مفید از هر دستگاه ارائه می‌دهد، اما برای انجام برخی از اقدامات ازجمله حذف دستگاه از حساب کاربری، بررسی وضعیت گارانتی یا دسترسی به اطلاعات BitLocker، به وب‌سایت حساب مایکروسافت هدایت خواهید شد.

مایکروسافت هنوز تاریخ دقیق انتشار Linked Devices را در نسخه‌ی پایدار و عمومی ویندوز ۱۱ اعلام نکرده است. با توجه‌ به ارائه‌ی این ویژگی در کانال بتا، انتظار داریم به‌زودی دردسترس همه‌ی کاربران قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات