مایکروسافت تبلیغات بیشتری وارد ویندوز ۱۱ می‌کند

پنج‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کار با سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت
ظاهراً مایکروسافت قصد دارد آگهی‌های بیشتری را وارد نیمه‌ی پایینی منو استارت در سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ کند.
تبلیغات

مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت جدیدی در ویندوز ۱۱ است که به این سیستم‌عامل اجازه می‌دهد تبلیغات برنامه‌ها را در بخش Recommended منو استارت نمایش دهد. ویژگی مذکور را حسابی با نام PhantomOfEarth در ایکس (توییتر سابق) کشف کرده که امکان فعال یا غیرفعال‌کردن آن ازطریق تنظیمات وجود دارد.

ایده‌ی تبلیغ برنامه‌ها در ویندوز چندان جدید نیست. مایکروسافت پیش‌از این نیز در منو استارت ویندوز ۱۰ تبلیغات برنامه‌های مختلف را نمایش می‌داد که البته با انتقاد شدید کاربران مواجه شد.

امکان حذف آگهی‌های مربوط به معرفی برنامه‌ها و غیرفعال کردن بخش پیشنهاد برنامه در منو استارت ویندوز ۱۰ وجود داشت، اما بسیاری از کاربران از پیشنهاد اپلیکیشن‌هایی که به آن‌ها هیچ علاقه‌ای نداشتند، ناراضی بودند.

تبلیغات جدید ویندوز ۱۱ برای برنامه‌ها در منوی استارت

به‌نظر می‌رسد ویندوز ۱۱ نیز همچنان سعی دارد برنامه‌های مختلف را درقالب تبلیغ به کاربران پیشنهاد دهد. پس‌از نصب این سیستم‌عامل، آیکون چند برنامه‌‌ی اضافه در منوی استارت نمایش داده می‌شوند. بسیاری از این نرم‌افزارها روی سیستم کاربر نصب نیستند و صرفاً با کلیک روی آن‌ها، بدون نیاز به طی‌کردن مراحل اضافه، روی کامپیوتر نصب خواهند شد. قابلیت جدید به‌نمایش تبلیغات برنامه‌ها در بخش Recommended منو استارت ارتباط دارد.

تبلیغات جدید ویندوز ۱۱ برای برنامه‌ها در منوی استارت

ویندوز ۱۱ درحال‌حاضر فقط برنامه‌هایی که اخیراً نصب‌شده‌اند را در بخش Recommended نمایش می‌دهد. باتوجه‌به اطلاعاتی که PhantomOfEarth به‌اشتراک گذاشته است، ظاهراً مایکروسافت قصد دارد برنامه‌هایی را در بخش Recommended نمایش دهد که آن‌ها را نصب نکرده‌اید.

مایکروسافت با اعمال تغییرات جدید در بخش پیشنهادات منو استارت ویندوز ۱۱، روش دیگری برای تبلیغ برنامه‌های مختلف دردسترس خواهد داشت و باید دید چه بازخوردی ازطرف کاربران دریافت خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات