فروشگاه داخلی ویندوز ۱۱ حالا عملکرد بسیار سریع‌تری دارد

پنج‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
هاب هوش مصنوعی مایکروسافت استور
فروشگاه برنامه‌های ویندوز ۱۱ در تازه‌ترین نسخه‌ی پیش‌نمایش، سریع‌تر و کاربرپسند‌تر از همیشه است.
تبلیغات

مایکروسافت در نسخه‌ی آزمایشی جدید ویندوز ۱۱، عملکرد فروشگاه داخلی این سیستم‌عامل را تا حد قابل توجهی بهبود داده است؛ به‌طوری که حالا صفحات تا ۴۰ درصد سریع‌تر بارگذاری می‌شوند.

بر اساس پست‌ رودی هیون، معمار ارشد فروشگاه مایکروسافت، نسخه‌ی پیش‌نمایش ۲۶۱۰۰ ویندوز ۱۱ برای کانال‌های Canary و Dev بهینه‌سازی‌هایی برای فروشگاه برنامه‌های این سیستم‌عامل به‌همراه دارد.

از بین مهم‌ترین تغییرات در نسخه‌ی ۲۲۳۰۴ مایکروسافت استور، می‌توان به بارگذاری حدود ۴۰ درصد سریع‌تر صفحات اشاره کرد. همچنین به لطف تغییراتی در بخش بک‌اند و نحوه‌ی مدیریت مجوز‌های بین کاربران و برنامه‌های خریداری‌شده، دکمه‌ی خرید تا ۱٫۵ برابر سریع‌تر نمایش داده می‌شود.

تغییر خوشایند دیگر در نحوه‌ی مدیریت صفحات اولیه (Splash Screen) صورت گرفته است؛ به‌گفته‌ی سِرجیو پِدری، مهندس ارشد مایکروسافت، حالا این صفحات تقریباً به طور کامل حذف شده‌اند و در نتیجه، برنامه‌ها تا اندازه‌ی قابل توجهی سریع‌تر اجرا می‌شوند.

درحال‌حاضر مشخص نیست که بهینه‌سازی‌ها چه زمانی به نسخه‌های پایدار ویندوز ۱۱ می‌رسند. با وجود اینکه اپلیکیشن مایکروسافت استور بین ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ مشترک است، هنوز نمی‌دانیم که این بهبود‌ها به ویندوز ۱۰ هم می‌آیند یا خیر.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات