چین با HarmonyOS هواوی در پی شکست ویندوز، اندروید و آی‌او‌اس است

یک‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو هارمونی او اس هواوی / Huawei HarmonyOS طرح گرافیکی مشکی
مقام‌هایشنژن در چین طرح جدیدی تدوین کرده‌اند تا توسعه‌ی سیستم‌عامل HarmonyOS هواوی به‌صورت همه‌جانبه ادامه یابد.
تبلیغات

دولت محلی شهر شنژن چین طرح جدیدی را شروع کرده است تا اکوسیستم نرم‌افزاری HarmonyOS هواوی را بسیار تقویت کند. هدف نهایی افزایش رقابت‌پذیری HarmonyOS دربرابر سیستم‌های عامل خارجی است.

HarmonyOS که تا حد زیادی برپایه‌ی نسخه‌ی متن‌باز اندروید توسعه داده شده است، به هواوی کمک کرد تا تحریم‌های سخت آمریکا را تا حدی کم‌اثر کند و تولید گوشی‌های پرچم‌دار را ادامه دهد. در‌ادامه‌ی مسیر HarmonyOS وارد تعداد زیادی از دستگاه‌های دیگر مثل کامپیوتر، تبلت، ساعت هوشمند و حتی تلویزیون شد.

تحلیلگران می‌گویند که HarmonyOS سیستم‌عاملی رقابتی در بازار موبایل چین است؛ با‌این‌حال، نبود اپلیکیشن‌هایی مثل جی‌میل، فیسبوک و اینستاگرام و یوتیوب باعث می‌شود سیستم‌عامل هواوی در بازارهای مهمی مثل اروپا و آمریکا حرف خاصی برای گفتن نداشته باشد.

بر‌اساس گزارش خبرگزاری شین‌هوآ، چین احتمالاً برنامه‌های بزرگ و گسترده‌ای برای HarmonyOS دارد و از نگاه این کشور، سیستم‌عامل اختصاصی هواوی بهترین جایگزین برای اندروید، iOS، ویندوز و macOS محسوب می‌شود.

طرح جدید دولت محلی شنژن اهدافی را دنبال می‌کند. یکی از هدف‌های بزرگ این است که اپلیکیشن‌های اختصاصی HarmonyOS تا پایان سال ۲۰۲۴ بیش‌ از ۱۰ درصد از بازار اپلیکیشن‌های چین را دراختیار بگیرند.

مقام‌های شهر شنژن می‌خواهند حداقل دو پارک صنعتی تخصصی برای توسعه‌ی نرم‌افزار HarmonyOS احداث کنند. به‌علاوه، بیش‌ از ۱٬۰۰۰ شرکت نرم‌افزاری در شنژن باید از نیروهای مستعد برای توسعه‌ی HarmonyOS بهره‌مند باشند. شنژن در تلاش است تا تعداد توسعه‌دهندگان HarmonyOS را به ۵۰۰٬۰۰۰ نفر برساند.

HarmonyOS سیستم‌عاملی متن‌باز است؛ بنابراین، همه می‌توانند آن را توسعه دهند. همین قابلیت باعث می‌شود که بتوان در بازار چین به HarmonyOS به‌عنوان رقیبی شایسته برای اندروید و iOS نگاه کرد.

هواوی در حال همکاری با توسعه‌دهندگان است تا اپلیکیشن‌های اختصاصی را صرفاً برای HarmonyOS بسازد و در این مسیر به‌دنبال ایجاد سه‌میلیون شغل جدید است. گفته می‌شود که تعداد اپلیکیشن‌های اختصاصی HarmonyOS از مرز ۴٬۰۰۰ مورد عبور کرده‌ است.

هواوی می‌خواهد بیش‌ از ۵٬۰۰۰ اپلیکیشن اختصاصی وارد اکوسیستم HarmonyOS کند تا مردم در چین همه‌ی کارهای خود را با نرم‌افزارهای اختصاصی این سیستم‌عامل انجام دهند و از نرم‌افزارهای دیگر بی‌نیاز شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات