سیستم‌عامل HarmonyOS هواوی حالا ۴ هزار اپلیکیشن غیراندرویدی دارد

یک‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
مطالعه 1 دقیقه
HarmonyOS Next روی گوشی، لپ تاپ و تبلت
براساس اعلام هواوی، تعداد اپلیکیشن‌های غیر‌اندرویدی در سیستم‌عامل هارمونی او‌اس به ۴٬۰۰۰ مورد رسیده است.
تبلیغات

طبق گزارش وب‌سایت هواوی‌سنترال به‌نقل از هواوی، تعداد اپلیکیشن‌های بومی و غیراندرویدی سیستم‌عامل HarmonyOS به ۴٬۰۰۰ مورد رسیده است و تعداد بیشتری از آن‌ها مراحل توسعه را می‌گذرانند.

هواوی می‌خواهد در آینده‌ی نه‌چندان دور سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT را دردسترس قرار دهد. این نسخه‌‌ی هارمونی که برای کاربران چینی توسعه داده می‌شود، از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی نمی‌کند.

هواوی چند ماه پیش گفت که بیش از ۲۰۰ توسعه‌دهنده کار روی اپلیکیشن‌های هارمونی او‌اس را شروع کرده‌اند. اکنون با رشد ۲۰ برابری برنامه‌های این سیستم‌عامل صرفاً در چهار ماه، شاهد رشد سریع اکوسیستم نرم‌افزاری هواوی هستیم.

بهینه‌سازی نرم‌افزاری و معماری به سازگاری بهتر و روان‌شدن اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها منجر می‌شود. هم‌اکنون مجموعه‌ی اپلیکیشن‌های هارمونی او‌اس شامل دسته‌هایی مانند سبک زندگی، سفر، امور مالی، پلتفرم‌های اجتماعی، سرگرمی و بازی است.

هواوی با سیستم‌عاملی کاملاً اختصاصی می‌تواند موقعیت خود را در چین مستحکم و رقابت با اندروید و iOS را وارد مرحله‌ی جدیدی کند.

HarmonyOS NEXT برای آزمایش دردسترس توسعه‌دهندگان است. این سیستم‌عامل احتمالاً در کنفرانس HDC 2024 برای کاربران گوشی هواوی منتشر می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات