سیستم عامل HarmonyOS هواوی در راه کامپیوترهای شخصی است

پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
کار با لپ تاپ هواوی میت بوک D15
هواوی پس از اندروید اکنون قصد دارد ویندوز را هم فراموش کند و سیستم‌عامل خود را برای کامپیوتر‌های شخصی دردسترس قرار دهد.
تبلیغات

هواوی با HarmonyOS گام‌های روبه‌جلو مهمی برداشته؛ سیستم‌عاملی که برای اجرا در دستگاه‌های زیادی از گوشی‌ موبایل گرفته تا لوازم خانگی هوشمند طراحی شده است.

بر اساس ادعای Fixed Focus Digital در ویبو، هواوی با پروژه‌ی جاه‌طلبانه HarmonyOS PC خود در حال ورود به بازار کامپیوتر شخصی است. این رویکرد نشان‌دهنده‌ی اقدام هواوی برای به چالش کشیدن سیستم‌عامل ویندوز و به‌دست آوردن جایگاهی منحصر به فرد در بازار است.

افشای اطلاعات جدید چندان تعجب برانگیز نیست؛ زیرا وانگ چنگلو، مدیر اجرایی سابق هواوی نیز پیش‌تر به انتشار رسمی HarmonyOS برای کامپیوترهای شخصی در سال ۲۰۲۴ اشاره کرده بود. Fixed Focus Digital همچنین اطلاعاتی در مورد برنامه‌های هواوی برای معرفی نوآوری‌های قابل‌ توجه در نرم‌افزار مربوط‌به گرافیک ارائه داده است.

افشاگر چینی پیش‌تر جزئیاتی درباره‌ی توسعه‌ی پردازنده‌ی کرین برای کامپیوتر شخصی هواوی فاش کرده بود که توانایی فنی آن‌ را به نمایش می‌گذاشت. این پردازنده دارای پیکربندی‌ پیشرفته‌ از جمله هسته‌های بزرگ و متوسط 4×TSV به همراه اجزای پیشرفته‌ای مانند گرافیک Maleoon 910 و واحد NPU دوگانه برای تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی خواهد بود.

امسال چند لپ تاپ هواوی با تمرکز بر قابلیت‌های جدید عرضه خواهند شد. در حوزه‌ی موبایل، هواوی با جدیت در حال کار روی نسخه‌ی جدید HarmonyOS است که با نام HarmonyOS Next شناخته می‌شود و اندروید را پشت سر می‌گذارد.

رویکرد هواوی برای گذر از اندروید، جسورانه است و سلطه‌ی گوشی اندروید و گوشی آیفون را در بازارِ چین به چالش خواهد کشید. نسخه‌ی توسعه‌دهنده‌ی این سیستم‌عامل هم‌اکنون منتشر شده است و هواوی برنامه‌هایی برای عرضه‌ی تجاری آن در پاییز ۲۰۲۴ در سر دارد.

بی‌تردید هواوی در حال ساخت یک اکوسیستم کامل است. آن‌ها حمایت شرکای صنعتی خود را به دست آورده‌اند و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در این زمینه انجام شده است. هدف هواوی، بازتعریف چشم‌انداز سیستم عامل گوشی‌های هوشمند و پیشی گرفتن از iOS در چین تا سال ۲۰۲۴ باوجود چالش‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات