هشدار: آپدیت جدید ویندوز ۱۱ را فعلاً نصب نکنید

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کار با سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت
برخی کاربران از به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ اظهار نارضایتی کردند، چون مشکلات زیادی را به وجود آورده است.
تبلیغات

مایکروسافت برای بهبود عملکرد ویندوز و رفع مشکلات احتمالی یا افزودن قابلیت‌های جدید، هر ماه امکان به‌روزرسانی ویندوز را در دسترس کاربران قرار می‌دهد؛ اما به‌روزرسانی اخیر ویندوز بیشتر از اینکه مفید باشد، مشکل‌ساز است.

بر اساس گزارش برخی از کاربران ویندوز ۱۱ در ردیت، آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل مایکروسافت شاید کامپیوترهای شخصی آنان را با مشکل مواجه کند؛ چراکه هنگام راه‌اندازی کامپیوتر با صفحه‌ی آبی مرگ (BSOD) روبه‌رو می‌شوند. مایکروسافت هنوز هیچ نوع خطایی را برای نسخه‌های 23H3 و 22H2 ویندوز ۱۱ ثبت نکرده است.

کاربران ناراضی از به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ اعلام کرده‌اند که بعد از نصب در حین خاموش‌شدن سیستم دچار خطای Explorer.exe می‌شوند یا نوار آدرس فایل اکسپلورر، کند باز می‌شود. بازی‌ها نیز از این فاجعه مستثنی نیستند؛ چراکه کاربران در حین اجرای بازی با مشکلاتی در صدا و سرعت کامپیوترهای شخصی خود مواجه شده‌اند.

یکی دیگر از خطاهای جدید ویندوز ۱۱، کد 0xc0000225 است. برخی از کاربران معتقدند که خطاهای آپدیت جدید ویندوز ۱۱ فقط در مدل‌هایی از لپ‌ تاپ لنوو که مجهز به پردازنده‌ AMD هستند، اتفاق می‌افتد؛ به این‌ صورت که ویندوز در چرخه‌ی بوت‌کردن گیر می‌کند و نیاز به کد BitLocker پیدا می‌کند.

چاپگر‌های متصل به دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۱ امکان دارد بلافاصله بعد از به‌روزرسانی به‌خوبی کار نکنند و حتی مشکلاتی برای کنسول‌های دستی مانند کنسول ROG Ally ایسوس ایجاد شده است.

مایکروسافت هنوز هیچ یک از مشکلات پیش‌آمده را در صفحه‌ی مشکلات شناخته‌شده تأیید نکرده است؛ بنابراین امکان دارد که این خطاها همه‌گیر نباشند و فقط روی برخی از دستگاه‌ها دیده شوند.

کاربران می‌توانند مشکلات را در صفحه‌ی بازخوردهای ویندوز ۱۱ ثبت کنند و برای برطرف‌سازی مشکلات، به‌روزرسانی را حذف کنند؛ برای این کار لازم است ابتدا ویندوز را در حالت Safe Mode بوت کنید، به بخش تنظیمات اپلیکیشن‌ها بروید و ابتدا با انتخاب گزینه‌ی Windows Update به Update History بروید و در نهایت گزینه‌ی Uninstall Updates را انتخاب کنید.

کامپیوترهای شخصی به‌ندرت بعد از به‌روزرسانی دچار مشکل می‌شوند؛ اما به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ در ماه فوریه (بهمن و اسفند) نیز باعث شد که کامپیوترهای شخصی در حین نصب به‌روزرسانی امنیتی روی ۹۶ درصد فریز بشوند. ویندوز از آن زمان اقدام به برطرف کردن مشکل کرد.

سخت‌افزارهای زیادی هستند که از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند و گاهی ارائه‌ی یک به‌روزرسانی به‌تنهایی کافی نیست. اگر مایکروسافت درباره‌ی مشکلات پیش‌آمده گزارش‌های فراوانی را دریافت کند، ممکن است برای برطرف کردن این مشکلات، پچ اضطراری را منتشر کند. احتمالاً این مشکلات تا پچ بعدی که امروز یا فردا منتشر می‌شود، برطرف نخواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات