کامپیوتر قدیمی با ویندوز ۱۱ دارید؟ همین حالا سیستم‌عامل را عوض کنید

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
مطالعه 1 دقیقه
کار با سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت
با انتشار به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۱، این سیستم‌عامل روی کامپیوترهای قدیمی بوت نخواهد شد.
تبلیغات

آپدیت 24H2 ویندوز ۱۱ که پاییز ۲۰۲۴ منتشر می‌شود، اولین نسخه‌ی این سیستم‌عامل است که دیگر بدون دستورالعمل POPCNT روی پردازنده‌ها اجرا نخواهد شد. این یعنی کامپیوترهای شخصی که سن آن‌ها به ۱۵ سال یا بیشتر می‌رسد، امکان اجرای ویندوز ۱۱ را نخواهند داشت.

نسخه‌ی بعدی ویندوز ۱۱ به‌طور خاص به دستورالعمل پردازنده موسوم‌ به POPCNT نیاز دارد که اواسط دهه‌ی ۲۰۰۰ با معماری بارسلون AMD روی پردازنده‌ها به استاندارد تبدیل شد و پس‌از‌آن در نسل اول پردازنده اینتل سری Core i قرار گرفت. به‌بیان بهتر، تقریباً همه‌ی کامپیوترهایی که ۱۵ سال یا بیشتر عمر کرده‌اند، از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند.

درحال‌حاضر، بسیاری از کاربران ویندوز ۱۱ را با روش‌های مختلف روی کامپیوترهای ناسازگار با این سیستم‌عامل نصب و اجرا می‌کنند؛ اما با انتشار به‌روزرسانی 24H2، این سیستم‌عامل دیگر روی چنین کامپیوترهایی بوت نخواهد شد.

به‌روزرسانی بعدی ویندوز ارتقای بزرگی خواهد بود که برپایه‌ی نسخه‌ی جدیدی از پلتفرم ویندوز موسوم‌ به Germanium توسعه داده شده است. انتظار داریم این آپدیت در سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۴ (اواخر شهریور تا اوایل آبان ۱۴۰۳) با انواع ویژگی‌های هوش مصنوعی دردسترس کاربران قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات