این گوشی با ارائه‌ی ۷ سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری متوالی حتی از سامسونگ هم بهتر عمل کرد

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پشتیبانی نرم‌افزاری ۷ ساله فیرفون ۲
این گوشی هرچند اکنون با نسخه‌ی قدیمی اندروید اجرا می‌شود؛ اما ارائه‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری‌اش با اندروید ۵ آب‌نبات چوبی (Android 5 Lollipop) شروع شد!
تبلیغات

در دنیای اندروید، سامسونگ در ارائه‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری پیشتاز است. این شرکت چهار آپدیت اندروید و پنج‌سال وصله امنیتی را برای اکثر دستگاه‌های خود ازجمله میان‌رده‌ها ارائه می‌دهد. این موضوع باعث شده تا غول فناوری کره‌ای بتواند گوگل را در ارائه‌ی آپدیت‌ برای گوشی پیکسل شکست دهد.

با‌این‌حال، در این‌بین شرکتی به‌نام فیرفون وجود دارد که حتی سامسونگ هم نمی‌تواند با آن رقابت کند. امروز، این شرکت آخرین به‌روزرسانی را برای گوشی تولید‌شده در سال ۲۰۱۵ خود، یعنی Fairphone 2 منتشر کرد. فیرفون ۲ در زمان عرضه به Android 5 Lollipop مجهز بود. این گوشی با گذشت بیش از هفت سال، حالا با داشتن اندروید ۱۰ و همچنین ۴۳ به‌روزرسانی به پشتیبانی نرم‌افزاری خود پایان داد.

بدیهی است که اندروید ۱۰ از نسخه‌ی پایدار فعلی سیستم عامل، یعنی اندروید ۱۳ عقب‌تر است. با‌این‌وجود، این گوشی جریان ثابتی از وصله‌های امنیتی را دریافت کرده و به‌اندازه‌ی کافی به‌روزرسانی شده است تا استفاده از آن ایمن و سازگار با اکثر برنامه‌ها در فروشگاه گوگل‌پلی باشد. بااین‌حال، از آنجا که به‌روزرسانی گوشی دیگر پایان یافته است، فیرفون توصیه می‌کند که پس از ماه مه ۲۰۲۳ نسبت به ادامه‌ی استفاده از این دستگاه احتیاط کنید.

فیرفون در اصل متعهد به پشتیبانی سه تا پنج ساله از فیرفون ۲ بود. این بدان معنی است که نه تنها در اصل به برنامه‌ی زمانی پشتیبانی طولانی‌تر از هر تولیدکننده‌ی بزرگ دیگر متعهد شد، بلکه حتی به تعهد اصلی خود نیز عمل کرد. همه‌ی این‌ها زمانی منطقی به‌نظر می‌رسد که به یاد داشته باشید هدف فیرفون ارائه گوشی هوشمندی سازگار با محیط زیست بود.

اگنس کرپت، رئیس بخش نرم‌افزار فیرفون می‌گوید: پایان عمر فیرفون ۲ تلخ و شیرین است؛ زیرا در دنیای ایده‌آل، ما به صورت نامحدود از دستگاه‌های خود پشتیبانی می‌کردیم؛ اما به‌دلیل محدودیت‌های صنعتی و مالی، این کار به سادگی امکان‌پذیر نیست. درهرحال خوشحالیم که می‌توانیم بگوییم هفت سال بی‌سابقه از فیرفون ۲ پشتیبانی کردیم.

جدیدترین دستگاه این شرکت، فیرفون ۴ است که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات