اجرای ویندوز روی مک بوک پرو M1 Max

تماشا کنید: ویندوز یا مک؟ بهترین سیستم‌عامل برای پردازش‌های سنگین و مهندسی

دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶مطالعه 1 دقیقه
وقتی بحث به پردازش‌های سنگین و مهندسی می‌رسد، macOS عملکرد بهتری دارد یا ویندوز؟ زومیت در ادامه این سؤال را موشکافی می‌کند.
تبلیغات

تقابل ویندوز و مک او اس یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های صنعت فناوری است. این دو سیستم‌عامل که توسط مایکروسافت و اپل توسعه داده می‌شوند، نبض بازار را در اختیار دارند. گروهی از کاربران عاشق سیستم‌های ویندوزی‌اند و عده‌ای دیگر اعتقاد دارند که بهترین تجربه را macOS ارائه می‌دهد.

با این‌حال وقتی بحث به پردازش‌های سنگین و کارهای مهندسی می‌رسد، رقابت بین ویندوز و macOS وارد مرحله‌ی جدیدی می‌شود. واقعا کدام‌یک از این دو سیستم‌عامل برای کارهای سنگین مناسب‌تر است؟

تماشا در یوتیوب

به‌منظور بررسی توانایی‌های ویندوز و macOS در حوزه‌ی مهندسی، سراغ استفاده از دو لپ تاپ پرقدرت و گران‌قیمت رفتیم. لپ تاپ ویندوزی مورداستفاده‌ی ما، MSI Stealth GS77 با پردازنده‌ی نسل ۱۲ سری H، صفحه‌نمایش ۱۷ اینچ، گرافیک RTX 3070 Ti Laptop و ۳۲ گیگابایت رم بود.

از طرفی برای محک زدن توانایی‌های macOS سراغ لپ تاپ مک بوک پرو ۱۴ اینچ M1 Max رفتیم که به پردازنده‌ی مرکزی ۱۰ هسته‌ای و گرافیک ۲۴ هسته‌ای و ۳۲ گیگابایت رم مجهز است.

در آزمون‌ مقایسه‌ی عملکرد لپ تاپ‌ها، توانایی آن‌ها را در پردازش‌های متلب، بلندر و چند اپلیکیشن مهندسی دیگر مورد بررسی قرار دادیم.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی ویندوز و macOS دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات