با قابلیت مولتی‌سرچ گوگل، همزمان متن و عکس جست‌و‌جو کنید

پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
لباس زنانه در نمایشگر گوشی پیکسل گوگل
گوگل می‌گوید قابلیت مولتی‌سرچ که جست‌و‌جوی همزمان عکس و متن را ممکن می‌کند و سال قبل معرفی شد، هم‌اکنون در سراسر دنیا در دسترس است.
تبلیغات

گوگل در رویداد جدیدی ضمن اشاره به ابزارهای هوش مصنوعی جدید در نرم‌افزارهایی مثل مپس، اعلام کرد قابلیت «مولتی‌سرچ» به‌صورت گسترده‌تر در پلتفرم‌های موبایلی در دسترس قرار می‌گیرد. البته مولتی‌سرچ مخصوص کشورهایی است که به ابزار گوگل لنز دسترسی دارند.

قابلیت مولتی‌سرچ به کاربران امکان می‌دهد به‌طور همزمان از طریق متن و عکس جست‌و‌جو انجام دهند. گوگل این قابلیت را حدودا یک سال پیش معرفی کرد تا موتور جست‌و‌جویش مدرن‌تر شود و از توانایی گوشی‌های هوشمند بهتر بهره بگیرد.

بر اساس گزارش تک‌کرانچ، مولتی‌سرچ مبتنی‌بر مدلی هوش مصنوعی به نام MUM است که می‌تواند همزمان اطلاعات را از طریق چند فرمت نظیر متن، عکس و ویدیو دریافت و سپس بین موضوعات، مفاهیم و ایده‌های مختلف ارتباط برقرار کند. گوگل نخستین بار مدل MUM را وارد قابلیت جست‌و‌جوی تصویری سرویس گوگل لنز کرد.

به‌موجب تغییرات جدید، کاربر می‌تواند تصویر تی‌شرت موردعلاقه‌اش را وارد گوگل کند و سپس از این موتور جست‌و‌جو بخواهد که لباس‌های دیگر مثل پیراهن یا شلوار را با الگوی مشابه آن تی‌شرت پیدا کند.

در نمونه‌ی دیگر، کاربر می‌تواند دوربین گوشی خود را به سمت قطعه‌ی شکسته‌ی دوچرخه‌اش بگیرد و عبارت «چگونه تعمیرش کنم» را تایپ کند. گوگل به‌لطف مدل MUM می‌تواند سؤالاتی را پاسخ دهد که پیش‌تر پاسخ به آن‌ها ممکن نبود.

ترکیب متن و عکس در گوگل بیشتر مخصوص کسانی است که در موتور جست‌و‌جوی این شرکت به دنبال خرید کالا می‌گردند. به‌لطف این سیستم جدید می‌توانید لباس‌های موردعلاقه‌ی خود را در رنگ‌ها و استایل‌های مختلف خریداری کنید. کاربران می‌توانند در قابلیت مولتی‌سرچ فیلترهایی مثل برند و مشخصه‌های بصری را اعمال کنند.

گوگل سال گذشته قابلیت مولتی‌سرچ را در دسترس کاربران آمریکایی قرار داد و چند ماه بعد کاربران هندی نیز به این قابلیت دسترسی پیدا کردند. گوگل در رویداد جدیدش گفت مولتی‌سرچ از این پس در تمامی مناطقی که به گوگل لنز دسترسی دارند، در زبان‌های مختلف در دسترس است.

گوگل می‌گوید میزان استفاده‌ی مردم از گوگل لنز نسبت‌به زمان آغازبه‌کار این سرویس، بیش از ۱۰ میلیارد بار در ماه افزایش یافته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات