فیلم‌گرفتن از محتوای یک اپلیکیشن خاص در صفحه با نسخه‌ی جدید اندروید 13

پنج‌شنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اندروید 13
به‌زودی قابلیت جدیدی به اندروید 13 اضافه خواهد شد که به ‌کاربران اجازه می‌دهد به‌جای فیلم‌گرفتن از کل صفحه، محتوای درون یک اپلیکیشن خاص را ضبط کند.
تبلیغات

در‌حال‌حاضر، کاربران برای ضبط فیلم از صفحه‌ی گوشی‌های اندرویدی ناچارند از تمامی محتوای صفحه، از جمله اعلان‌ها و اپلییکشن‌های اخیراً استفاده‌شده و سایر عناصر موجود فیلم بگیرند. چنین چیزی می‌تواند حریم شخصی کاربر را با خطر جدی مواجه کند و گرفتن فیلم از صفحه را به عملی تبدیل کند که نیاز به دقت و وسواس زیادی دارد.

گوگل در حال تلاش است تا در دومین به‌روزرسانی اندروید 13 که اکنون در وضعیت بتا یا آزمایشی است برای این مشکل راه‌حلی پیدا کند. به‌گفته‌ گزارش وب‌سایت 9to5google، اندروید 13 QPR2 Beta 2 ویژگی آزمایشی جدیدی به رابط کاربری‌اش اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد به‌جای ضبط محتوای کل صفحه، اپلیکیشن خاصی را برای ضبط‌شدن انتخاب کند.

همان‌گونه که در فیلم زیر مشخص است، تعدادی از اپلیکیشن‌های اخیر در کادری شبیه به برگه‌ی اشتراک‌گذاری اندرویدی نمایش داده می‌شود و امکان ضبط فیلم از آن‌ها وجود دارد. زیر آن‌ها نیز فهرست بزرگی از اپلیکیشن‌های موجود برای انتخاب دیده می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد هر اپلیکیشنی را برای ضبط‌شدن انتخاب کند.

با توجه به عبارت نوشته‌شده با عنوان «Share or record an app»، به‌نظر می‌رسد از همین قسمت برای ارسال تصویر صفحه‌ی گوشی به دستگاه‌های دیگر (کستینگ) نیز استفاده خواهد شد. اگر همین‌طور باشد، امنیت و حریم شخصی افرادی که به اشتراک صفحه‌ی گوشی خود با دیگران نیاز دارند بهبود فراوانی خواهد داشت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به معلمانی اشاره کرد که محتوای مدنظرشان را در کلاس با دانش‌آموزان اشتراک‌گذاری می‌کنند.

همچنین، قابلیت ضبط محتوای صفحه‌ی یک اپلیکیشن برای کاربران تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو که می‌توانند چندین اپلیکیشن روی صفحه باز کنند، اما فقط تمایل به فیلم‌گرفتن از یکی از آن‌ها دارند بسیار مناسب است. چنین قابلیتی می‌تواند حجم فیلم‌ها را نیز تا حدی کاهش دهد.

باوجوداین، به‌نظر می‌رسد ویژگی مذکور هنوز به‌خوبی کار نمی‌کند که با توجه به ابتدایی‌بودنش چندان تعجبی ندارد. احتمال دارد گوگل تا زمان انتشار رسمی نسخه‌ی QPR2 اندروید 13 در مارچ بتواند آن را تکمیل کند و شاید هم این تنها پیش‌نمایشی از قابلیت‌هایی چشمگیرتر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات