ویندوز ۷ به خاطره‌ها پیوست؛ پایان به‌روزرسانی‌‌‌های امنیتی سیستم‌عامل ۱۴ ساله مایکروسافت

سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ویندوز 7 مایکروسافت / Microsoft Windows 7
مایکروسافت از امروز (۲۰ دی ۱۴۰۱) دیگر به‌روزرسانی امنیتی جدیدی برای ویندوز ۷ منتشر نخواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت ویندوز ۷ را اکتبر ۲۰۰۹ منتشر کرد و دوره‌ی پشتیبانی این سیستم‌عامل در ژانویه‌ی ۲۰۱۵ و ژانویه‌ی ۲۰۲۰ تمدید شد. این موضوع کاربران ناامید ویندوز ۷ را به برنامه‌ی به‌روزرسانی امنیتی توسعه‌یافته‌ی مایکروسافت موسوم‌ به ESU سوق داد. به‌هرحال، دوره‌ی پشتیبانی امنیتی این برنامه نیز از ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳، یعنی امروز ۲۰ دی ۱۴۰۱، به‌پایان رسید.

صفحه‌ی پشتیبانی مایکروسافت می‌گوید دارندگان کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۷ می‌توانند سیستم خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند. این توصیه نشان می‌دهد ویندوز ۱۰ درحال‌حاضر بهترین و سریع‌ترین راهکار جایگزین برای کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل مایکروسافت است. اگرچه ویندوز ۱۱ گزینه‌ی ایدئال‌تری به‌نظر می‌رسد، بسیاری از کامپیوترهای شخصی قدیمی پیش‌نیازهای سخت‌افزاری نصب این نسخه از سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت را ندارند و دوره‌ی پشتیبانی از ویندوز ۱۰ حدود سه سال دیگر ادامه خواهد یافت.

مایکروسافت در صفحه‌ی رسمی پشتیبانی خود اعلام کرده است بیشتر دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۷ پیش‌نیازهای موردنیاز نصب ویندوز ۱۱ را ندارند و دارندگان این کامپیوترها می‌توانند به‌عنوان جایگزین، از ویندوز ۱۰ استفاده کنند. به‌گزارش MSPowerUser، دوره‌ی پشتیبانی از ویندوز ۱۰ نیز در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ به‌پایان خواهد رسید.

درحالی‌که اکثر کاربران کنونی ویندوز ۷ برای ارتقا به ویندوز ۱۱ احتمالاً به خرید کامپیوتر جدید نیاز دارند، مایکروسافت به مزیت‌های دستگاه‌های مدرن‌تر که از سخت‌افزار پیشرفته‌تر بهره می‌برند، اشاره کرده است. این شرکت می‌گوید:

برای حفظ امنیت و پایداری مایکروسافت ۳۶۵، توصیه می‌کنیم از جدیدترین ویژگی‌های سخت‌افزاری کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۱ استفاده کنید. از زمان انتشار اولین نسخه‌ی ویندوز ۷ تاکنون، تغییرات درخورتوجهی در کامپیوترهای شخصی اِعمال شده است و سیستم‌های جدید سریع‌تر و قدرتمندتر و زیباتر هستند.
- مایکروسافت

پایان‌دادن به پشتیبانی امنیتی از ویندوز ۷ نشان‌دهنده‌ی تعهد مداوم مایکروسافت به ارتقای سهم ویندوز ۱۱ در بازار دسکتاپ است. درحا‌ل‌حاضر، ۶۸٫۰۱ درصد از کل کامپیوترهای ویندوزی، ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کند و سهم ویندوز ۱۱ فقط ۱۶٫۹۳ درصد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات