گوگل انتشار آپدیت Fuchsia OS را برای نمایشگر هوشمند Nest Hub Max آغاز کرد

جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً گوگل انتشار به‌روزرسانی سیستم‌عامل Fuchsia را برای نمایشگر هوشمند Nest Hub Max آغاز کرده است؛ این دستگاه ابتدا با سیستم‌عامل مبتنی‌بر لینوکس به بازار عرضه شد.
تبلیغات

توسعه‌ی به‌روزرسانی جدید Fuchsia برای جایگزینی با سیستم‌عامل فعلی Nest Hub Max حداقل از دسامبر سال گذشته آغاز شده است. گوگل این آپدیت را از هفته‌ی پیش‌رو برای تعداد محدودی از کاربرانی که در برنامه‌ی پیش‌نمایش ثبت‌نام کرده‌اند، ارائه می‌دهد. گوگل احتمالاً قصد دارد پیش از انتشار گسترده‌ی به‌روزرسانی فیوشا، مشکلات احتمالی را شناسایی و رفع کند.

سیستم‌عامل Fuchsia تا ماه آینده برای مدل ۲۰۱۹ نمایشگر هوشمند گوگل به‌طور جهانی دردسترس قرار خواهد گرفت. غول جستجوی اینترنت می‌گوید که انتشار این آپدیت سریع‌تر از نسخه‌های قبل تکمیل خواهد شد.

به گزارش AndroidHeadlines، با وجود این‌که با نصب این به‌روزرسانی، سیستم‌عامل Nest Hub به‌طورکامل تغییر خواهد کرد، اما امکانات زیادی برای کاربران این محصول ارائه نخواهد داد و بیشتر عملکردها و قابلیت‌های آن همچنان ثابت باقی خواهند ماند. شاید بسیاری از کاربران حتی متوجه نشوند که دستگاه آن‌ها سیستم‌عامل جدیدی را اجرا می‌کند.

یکی از کارمندان گوگل انتشار به‌روزرسانی Fuchsia برای نسل اول Nest Hub را به تعویض پیشرانه در خودرو تشبیه کر. تاکنون چند باگ در این به‌روزرسانی مشاهده شده که گوگل بادقت آن‌ها را رفع و علاوه‌براین قابلیت‌های جدیدی اضافه کرده است.

گوگل از سال‌ها قبل و بدون جلب‌توجه رسانه‌ها، روی سیستم‌عامل Fuchsia کار می‌کند. این پروژه درطول یک‌سال گذشته موردتوجه قرار گرفته، زیرا اکنون در دستگاه‌های واقعی مورد استفاده قرار گرفته است.

انتشار Fuchsia OS برای Nest Hub Max می‌تواند آغازگر مسیری جدید باشد. نسل دوم Nest Hub نیز می‌تواند این آپدیت را دریافت کند. سیستم‌عامل Fuchsia احتمالاً به‌طور پیش‌فرض روی همه‌ی نمایشگرهای هوشمند آینده‌ی گوگل نیز نصب خواهد شد. علاوه‌براین احتمال دارد این شرکت پشتیبانی از به‌روزرسانی Fuchsia را به دسته‌های دیگری از محصولات خود گسترش دهد.

دربرخی دیگر از گزارش‌ها گفته شده است که شرکت‌های دیگری مثل سامسونگ نیز برای توسعه‌ی Fuchsia OS به گوگل کمک می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات