iOS 16 برای آیفون 8 و مدل‌های جدیدتر منتشر می‌شود

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در جریان برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان iOS 16 را معرفی و اعلام کرد آیفون 8 و مدل‌های جدیدتر از این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کنند.
تبلیغات

اپل ساعاتی پیش نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل iOS را با تغییراتی که افشاگران قبلا به آن‌ها اشاره کرده بودند معرفی کرد. به گفته‌ی اپل در نسخه‌ی جدید iOS صفحه‌ی قفل بازطراحی شده است و گزینه‌های متنوعی برای شخصی‌سازی به کاربر ارائه می‌شود. iOS 16 تصاویر پس‌زمینه‌ی جدیدی دارد و میزبان تغییراتی در iMessage و اپلیکیشن‌های دیگر می‌شود.

همان‌طورکه می‌شد انتظار داشت،‌ نسخه‌ی جدید iOS برای تمامی دستگاه‌هایی که از iOS 15 پشتیبانی می‌کردند دردسترس قرار نمی‌گیرد. از مدت‌ها پیش انتظار داشتیم اپل با آی او اس 16 به پشتیبانی از آیفون 6s و نسل اول آیفون SE خاتمه دهد، اما پایان پشتیبانی از آیفون 7 کمی دور از انتظار بود. به گفته‌ی اپل سیستم‌عامل iOS 16 برای آیفون 8 و گوشی‌های جدیدتر منتشر می‌شود.

براساس آنچه ورج می‌نویسد، اپل گوشی‌های آیفون 7 و آیفون SE را در سال ۲۰۱۶ عرضه کرد، درحالی‌که تاریخ عرضه‌ی آیفون 6s به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد. این یعنی گوشی‌های مورد اشاره به‌ترتیب ۶ و ۷ سال تحت پشتیبانی نرم‌افزاری اپل بودند که مدت‌زمانی بسیار طولانی است. هیچ‌یک از گوشی‌های اندرویدی تاکنون به چنین پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدتی دست پیدا نکرده است؛ بااین‌حال سامسونگ و گوگل در سال‌های اخیر توانسته‌اند پشتیبانی از دستگاه‌هایشان را طولانی‌تر کنند.

نسخه‌ی جدید iOS پاییز امسال روی آیفون‌ها منتشر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات