آپدیت iOS 15.5 در آستانه معرفی سیستم‌عامل iOS 16 منتشر شد

دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل موبایلی اپل، یعنی iOS 15.5، تغییرات ظاهری خاصی به‌همراه ندارد؛ اما شماری از باگ‌ها را رفع می‌کند. اپل نسخه‌ی جدید macOS را نیز منتشر کرده است.
تبلیغات

اپل سیستم‌عامل آی او اس 15.5 را دردسترس آیفون‌های واجدشرایط قرار داد. نسخه‌ی جدید iOS ازلحاظ ظاهری تغییر خاصی تجربه نمی‌کند و احتمالاً فشار وارده‌ی نهادهای تنظیم مقررات را کاهش می‌دهد که نگران سلطه‌ی اپل بر خریدهای درون‌برنامه‌ای هستند.

به‌نوشته‌ی ورج، نسخه‌ی جدید اپلیکیشن Wallet در iOS 15.5 شامل دو گزینه‌ی اضافی است که به کاربران Apple Cash امکان می‌دهد به‌سرعت درخواست پول بدهند یا پول ارسال کنند. اپلیکیشن Apple Podcasts در نسخه‌ی جدید iOS میزبان تنظیماتی جدید است و کاربر ازطریق این تنظیمات می‌تواند تعداد پادکست‌های ذخیره‌شده روی دستگاه را محدود کند.

طبق بیانیه‌ی رسمی اپل، iOS 15.5 برخی از باگ‌های سیستم‌‌عامل آیفون‌ها را رفع می‌کند. به‌گفته‌ی اپل، شماری از قابلیت‌های جدید iOS ممکن است در برخی مناطق و روی برخی از گوشی‌های آیفون ارائه نشود.

اپل به‌همراه جدیدترین نسخه‌ی iOS، به‌روزرسانی جدید macOS را نیز منتشر کرده است. سیستم‌عامل Monterey 12.4 مشکل کیفیت پایین وب‌کم مانیتور Studio Display را رفع می‌کند. ناگفته نماند چندی پیش، نسخه‌ی بتای به‌روزرسانی رفع‌کننده‌ی مشکل وب‌کم استودیو دیسپلی نیز منتشر شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد این به‌روزرسانی کیفیت را بهبود می‌دهد؛ اما عملکرد وب‌کم مانیتور اپل همچنان بی‌مشکل نیست. به‌لطف به‌روزرسانی جدید، نویز دیده‌شده در تصاویر کم می‌شود و کنتراست بهبود پیدا می‌کند و تصاویر با دقت رنگ بیشتری به‌نمایش درمی‌آیند.

9to5Mac در گزارشی می‌نویسد کد منبع نسخه‌ی جدید iOS شامل اشاره‌هایی به «خریدهای خارجی» است. این یعنی احتمالاً اپل در حال پی‌ریزی پیش‌نیازهای لازم است تا برخی از اپلیکیشن‌‌های منتخب سراغ استفاده از سیستم پرداخت متفرقه بروند. اپل ماه گذشته اعلام کرد به اپلیکیشن‌های خاصی نظیر نتفلیکس و اسپاتیفای چنین اجازه‌‌ای خواهد داد.

در‌حال‌حاضر، اپل توسعه‌دهندگان را به استفاده از سیستم پرداخت اختصاصی‌اش ملزم می‌کند تا از این طریق برای هر خرید درون‌برنامه‌ای کمیسیون بگیر. این کمسیون گاهی اوقات شامل ۳۰ درصد از مبلغ فروش می‌شود. نهادهای تنظیم مقررات در مناطق مختلف از این سیاست اپل انتقاد کرده‌اند. در برخی کشورها نظیر کره‌جنوبی و هلند به اپل دستور داده شده است امکان استفاده از سیستم پرداخت متفرقه را برای توسعه‌دهندگان فراهم کند.

سیستم‌عامل iOS 15.5 در حالی منتشر می‌شود که کمتر از یک ماه تا برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان فاصله داریم. در این مراسم مهم، احتمالاً سیستم‌عامل iOS 16 رونمایی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات