اپل پس از هفت سال با iOS 16 به پشتیبانی نرم‌افزاری از آیفون 6S پایان می‌دهد

یک‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعه‌ی جدیدی می‌گوید اپل سرانجام تصمیم گرفته است با انتشار iOS 16، پس از هفت سال به پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های آیفون 6S و آیفون 6S پلاس خاتمه دهد.
تبلیغات

تعداد زیادی از کاربران آیفون در سراسر دنیا مشتاقانه منتظر رونمایی سیستم‌عامل آی او اس ۱۶ اپل (Apple iOS 16) هستند تا بدانند گوشی‌شان در ماه‌های آینده به چه قابلیت‌های جدیدی مجهز می‌شود. LeaksApplePro پیش‌تر جزئیاتی درباره‌ی نسخه‌ی جدید iOS فاش کرده و به‌تازگی اطلاعات بیشتری نیز دردسترس قرار داده است.

به‌نوشته‌ی NoteBookCheck، ظاهراً اپل قصد دارد امسال به پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های آیفون 6S، آیفون 6S پلاس و نسل اول آیفون SE خاتمه دهد. گوشی‌های نام‌برده با iOS 9 روانه‌ی بازار شدند و اکنون به جدیدترین نسخه‌ی این سیستم‌عامل، یعنی iOS 15، مجهز هستند. چنین پشتیبانی بلندمدتی در دنیای اندروید ارائه نمی‌شود و همواره یکی از ویژگی‌های مثبت اپل بوده است.

گفته می‌شود iOS 16 قرار است از قابلیت InfoShack بهره‌مند باشد که استفاده از ویجت‌های بزرگ تعاملی را ممکن می‌کند. قابلیت Quick Actions نیز از دیگر ویژگی‌های این نسخه از سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون است که می‌تواند میان‌برها را ازطریق نوتیفیکیشن سیستمی ارائه دهد و ازطریق صفحه‌ی قفل نیز دردسترس خواهد بود. ناگفته نماند اپلیکیشن‌های Files و Reminder هم میزبان تغییراتی جزئی می‌شوند و اصلاحاتی در بخش نوتیفیکیشن و اپلیکیشن Mail را شاهد خواهیم بود.

گفته می‌شود نسخه‌ی جدید اپل موزیک در iOS 16 قرار است شامل سرویس اشتراکی Apple Classical برای گوش‌دادن به موسیقی‌های کلاسیک باشد. اپل احتمالاً بخش پیشنهاد‌های اپل‌موزیک را نیز دست‌خوش تغییراتی می‌کند. دیگر شایعه‌ی منتسب به iOS 16 از بازطراحی اپلیکیشن Health و Podcast و اضافه‌شدن حالت‌های جدید به Focus خبر می‌دهد. احتمالاً قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن در نسل جدید آیفون معرفی می‌شود و iOS 16 آن را به آیفون ۱۳ نمی‌آورد.

اپل احتمالاً به‌زودی سیستم‌عامل iOS 16 را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان رونمایی می‌کند. این کنفرانس از شانزدهم تا بیستم خرداد امسال برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات