آپدیت بزرگ 22H2 ویندوز ۱۱ سوم خرداد در اختیار تولیدکنندگان کامپیوتر قرار می‌گیرد

دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز با نام 22H2 در روزهای ابتدایی خرداد دراختیار تولیدکنندگان کامپیوتر قرار می‌گیرد و پاییز امسال به‌طور عمومی منتشر می‌شود.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز در حال طی کردن مراحل پایانی است و به گزارش WalkingCat، مایکروسافت نسخه 22H2 را در تاریخ ۳ خرداد (۲۴ مه) وارد وضعیت RTM خواهد کرد.

ویندوز ۱۱ RTM چیست؟

پیش از عرضه ویندوز ۱۰، مایکروسافت نسخه‌ای از ویندوز را که مراحل توسعه آن به پایان رسیده بود، RTM نام‌گذاری می‌کرد که سپس این نسخه دراختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار می‌گرفت؛ اما پس از انتشار ویندوز ۱۰ و با معرفی مدل «ویندوز به‌عنوان سرویس»، ردموندی‌ها دیگر از واژه RTM استفاده نکردند؛ درصورتی که خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها همچنان برای معرفی بیلد پایدار ویندوز از واژه RTM استفاده می‌کنند که به معنی بیلدی از ویندوز است که سخت‌افزارهای آینده به‌همراه آن عرضه خواهند شد. این همان نسخه‌ای است که انتظار داریم در تاریخ ۳ خرداد عرضه شود. بی‌شک اتفاقاتی مانند باگ‌های ناگهانی یا دیگر مشکلات می‌توانند تاریخ یاد شده را جا‌به‌جا کنند؛ موضوعی که پیش از این نیز اتفاق افتاده بود.

بعد از مرحله RTM چه اتفاقی خواهد افتاد؟

رسیدن ویندوز به مرحله RTM به معنی عرضه به‌روزرسانی برای دستگاه‌ها نیست. بلکه پس از این مرحله تنها ویژگی‌های ویندوز نهایی شده و مایکروسافت روی عرضه به‌روزرسانی‌های کوچک و بزرگ به منظور رفع باگ و به‌طور کلی پایدارتر کردن سیستم عامل، تمرکز خواهد کرد.

همین اتفاق برای ویندوز ۱۱ نیز رخ داد و ماه‌ها پیش از عرضه عمومی وارد مرحله RTM شد و سپس بعد از گذارندن محرفه رفع باگ، برای عموم عرضه شد. انتظار می‌رود تا نسخه 22H2 ویندوز ۱۱ در پاییز سال جاری برای عموم منتشر شود.

همین حالا می‌توانید 22H2 را امتحان کنید!

درحال‌حاضر علاقه‌مندان می‌توانند برای بررسی ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ 22H2 عضو کانال Beta ویندوز اینسایدر شوند. ملحق شدن به این کانال بسیار خسته‌کننده خواهد بود چراکه قسمت اعظم باگ‌ها رفع شده‌اند و برای گزارش باگ، سوژه‌های چندانی نخواهید داشت. با ملحق شدن به کانال بتا ویندوز اینسایدر، ویندوز ۱۱ بیلد ۲۲۶۲۱ را دریافت خواهید کرد که از نظر ویژگی‌های جدید تفاوتی با بیلد ۲۲۶۱۶ نخواهد داشت. درحقیقت مایکروسافت در این بیلد تنها مشکلات مربوط به فایل اکسپلورر و تسک‌بار را رفع کرده است. درحال‌حاضر بیلدهای کانال Beta با پسوند rs_prerelease عرضه می‌شوند.

ردموندی‌ها هنوز صحبتی از ویژگی‌های ویندوز ۱۱ 22H2 به‌میان نیاورده‌اند؛ اما باتوجه به تغییرات ایجاد شده در بیلدهای بتا، می‌توان تصوری کلی از تغییرات ویندوز ۱۱ داشت. البته هیچ تضمینی برای عرضه عمومی تمامی ویژگی‌ها نخواهد بود و ممکن است در آخرین دقایق ویژگی جذابی حذف شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات