حدود ۱۷ درصد از کاربران استیم ویندوز ۱۱ را ترجیح می‌دهند

سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس داده‌های جدید، تقریباً ۱۷ درصد از کاربران استیم ترجیح می‌دهند از سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ استفاده کنند.
تبلیغات

استیم نتایج نظرسنجی ماهانه‌ی سخت‌افزار خود را منتشر کرد. طبق داده‌های مارس ۲۰۲۲ این نظرسنجی، ویندوز ۱۱ همچنان به صعود خود و جذب کاربران ویندوز ۱۰ ادامه می‌دهد.

به‌گزارش Neowin، تقریباً ۱۶٫۸۴ درصد از کاربران استیم اکنون از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند. این سیستم‌عامل در ماه مارس ۲۰۲۲ امتیاز ۱٫۲۵ را به‌دست آورد. در مقام مقایسه، باید اشاره کنیم سهم ویندوز ۱۱ بین کاربران این پلتفرم در ماه فوریه ۱۵٫۵۹ درصد بوده است. این افزایش در تعداد کاربران ویندوز ۱۱، مربوط به افرادی است که سیستم خود را از ویندوز ۱۰ به جدیدترین نسخه‌ی این سیستم‌عامل ارتقا داده‌اند.

با وجود افزایش تعداد گیمرهایی که ویندوز ۱۱ را ترجیح می‌دهند، رشد این نسخه از سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت در بازارهای جهانی در ماه مارس متوقف شده است. داده‌های اخیر AdDuplex نشان می‌دهد ویندوز ۱۱ در این بازه‌ی زمانی در سطح جهانی کاربران زیادی را به خود جذب نکرده است.

اگرچه ویندوز ۱۰ در ماه مارس بخشی از سهم خود را بین کاربران استیم از دست داد، همچنان به‌عنوان سیستم‌عامل غالب در سراسر این پلتفرم قرار دارد. سهم این نسخه از ویندوز در ماه گذشته ۷۴٫۶۹ درصد بوده است. نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۷ نیز سومین سسیستم‌عامل محبوب استیم است و با اینکه پشتیبانی این سیستم‌عامل از مدتی قبل پایان یافته است، همچنان سهمی ۴٫۱۴ درصدی در این فهرست دارد.

به‌طورکلی، سهم همه‌ی نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز در استیم معادل ۹۶٫۵۷ درصد است و مک اواس اپل با سهم ۲٫۴۳ درصدی در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد. سهم لینوکس نیز در این پلتفرم ۱ درصد است. درادامه، می‌توانید محبوب‌ترین پیکربندی‌های سخت‌افزاری استیم را در ماه مارس ۲۰۲۲ مشاهده کنید:

محبوب‌ترین پیکربندی‌های سخت‌افزاری استیم در ماه مارس ۲۰۲۲

تولیدکننده‌ی پردازنده‌ی مرکزی

اینتل ۶۹٫۳۴ درصد (رشد ۰٫۲۸ درصدی)، ای‌ام‌دی ۳۰٫۶۶ درصد (رشد منفی ۰٫۲۶ درصدی) و مایکروسافت ۰٫۰۲ درصد

مشخصات پردازنده

چهار هسته‌ی فیزکی با فرکانس کاری ۲٫۳ تا ۲٫۶۹ گیگاهرتز

تولیدکننده‌ی پردازنده‌ی گرافیکی

انویدیا ۷۷٫۱۳ درصد، ای‌ام‌دی ۱۴٫۱۵ درصد، اینتل ۸٫۵۲ درصد، سایر تولیدکنندگان ۰٫۲ درصد

مدل پردازنده‌های گرافیکی

GTX 1060، GTX 1650 و RTX 2060 (در جایگزین شدن با GTX 1050 Ti)

VRAM

هشت گیگابایت

وضوح نمایشگر

یک مانیتور ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، چند مانیتور ۳۴۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

واقعیت مجازی

آکیولس کوئیت ۲ معادل ۴۷٫۳۵ درصد، Valve ایندکس ۱۵٫۰۹ درصد

آکیولس ریفت اس ۱۱٫۶ درصد

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات