وان پلاس و اوپو پروژه ادغام رابط کاربری گوشی‌هایشان را لغو کردند

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که اعلام شده بود تا نیمه‌ی دوم ۲۰۲۲ وان پلاس و اوپو رابط کاربری یکپارچه‌ای توسعه می‌دهند، این برنامه اکنون لغو شده است تا اکسیژن OS و کالر OS مستقلاً به حیاتشان ادامه دهند.
تبلیغات

سال گذشته‌ی میلادی شاهد ادغام رسمی وان پلاس شرکت اوپو بودیم و به موجب این اتفاق وان پلاس به برند فرعی مستقل اوپو تبدیل شد. این دو برند از یکپارچه‌سازی کد منبع رابط‌های کاربری اختصاصی خودشان که بر پایه‌ی اندروید توسعه داده شده است، خبر دادند. همچنین اعلام شد وان پلاس و اوپو در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ سیستم‌عاملی یکپارچه دردسترس قرار می‌دهند.

بااین‌حال براساس آنچه گیزموچاینا می‌نویسد، اکنون پس از گذشت چند ماه برنامه‌های اوپو و وان پلاس تغییر کرده است. اوپو و وان پلاس قصد ندارند سیستم‌عاملی یکپارچه برای گوشی‌هایشان توسعه دهند.

پیت لاو، مدیرعامل وان پلاس، در بیانیه‌ای رسمی که روی انجمن آنلاین این شرکت قرار گرفته، می‌نویسد رابط‌های کاربری اکسیژن OS و کالر OS که به ترتیب متعلق‌ به وان پلاس و اوپو هستند همچنان به‌عنوان دارایی مستقل این برندها به حیات خود ادامه خواهند داد. به گفته‌ی پیت لاو، این تصمیم براساس بازخوردِ به‌دست‌رسیده از سوی جامعه‌ی کاربران گرفته شده است.

البته بیانیه‌ی جدید به این معنا نیست که اکسیژن OS و کالر OS سراغ کد منبع متفاوت می‌روند. به بیانی دیگر، اکسیژن OS همچنین قرار است به‌عنوان یک لایه یا پوسته روی کالر OS توسعه پیدا کند.

در چند ماه اخیر شاهد انتقال قابلیت‌های نرم‌افزاری مختلف در بین دو رابط کاربری اکسیژن OS و کالر OS بودیم، اما فعلاً نتیجه‌ی مثبت چشمگیری به دست نیامده است. تا لحظه‌ی نگارش این خبر، نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۲ تنها برای گوشی‌های وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو دردسترس قرار دارد. پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت نرم‌افزاری گوشی‌های وان پلاس با انتشار اکسیژن OS 13 بهبود پیدا کند. وان پلاس هنوز چیزی به‌صورت رسمی اعلام نکرده، اما احتمالاً نسخه‌ی بعدی اکسیژن OS متکی‌ بر اندروید ۱۳ خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات